Mediální slovník

Influencer

Influencer (doslova “ovlivňovač”) je osoba, která má vliv na chování, názory nebo rozhodování většího množství lidí. Obvykle jsou influenceři aktivní na sociálních sítích, kde sdílejí své zkušenosti, názory, inspirují ostatní nebo propagují produkty a služby. V praxi sem patří youtubeři, instagrameři, blogeři a další lidé, kteří jsou populární ve svých oborech a sleduje je tak významný počet lidí.  Pozornost sledujících získávají pro svou popularitu, odbornost nebo charismatický projev. Nemusí při tom jít jen o influencery s miliony fanoušků, ale i menší oborové osobnosti, které sleduje sice méně lidí, ale přesto jsou ve svém oboru významní.  

Mnoho firem a značek spolupracuje s influencery za účelem propagace svých produktů a získání většího dosahu a důvěry veřejnosti. Podle počtu fanoušků (tzv. followerů) rozlišujeme: 

  • mikro influencery - 1 000 až 10 000 fanoušků, 
  • makro infuencery - 10 000 až 100 000 fanoušky, 
  • mega influencery - více než 100 000 fanoušků.