Mediální slovník

SEM – Search Marketing

Search Marketing (někdy též Search Engine Marketing nebo zkráceně SEM) je jedna z nejúspěšnějších forem reklamy na internetu. Využívá potenciálu tzv. vyhledávačů (Search Enginů) k zobrazování reklam nebo konkrétních stránek klienta na základě uživatelova hledání konkrétních klíčových slov.

Search Engine Marketing se dělí na tři základní části. Jednou je Search Engine Optimalizace (SEO), druhou jsou tzv. PPC systémy a třetí jsou „přednostní výpisy“.

Výsledkem optimalizace je lepší zobrazování stránek klienta ve výsledcích vyhledávání na určitá klíčová slova. V praxi si to lze představit tak, že některý klient (např. stavební firma) si bude přát, aby se odkaz na její stránky zobrazoval na první pozici na slovo „stavby“. Optimalizace povede k tomu, že se se stránky opravdu budou zobrazovat na předních místech ve výsledcích hledání. Optimalizace má obvykle několik fází: analýzu webu, analýzu klíčových slov, linkbuilding, změny metadat, copywriting a další menší úkony.

PPC systémy jsou systémy zobrazující reklamy, přičemž klient neplatí za zobrazení (imprese) svých reklam, ale až v případě, kdy na ně uživatelé internetu kliknou. PPC systémy se nejhojněji využívají právě v Search Marketingu, kde se „PPC ads“ zobrazují (většinou) na pravé straně vedle výsledků vyhledávání.

Související pojmy:

Slovník internetové reklamyÚvod do internetového trhuVýkonnostní marketingSearch Engine Marketing

Kategorie