Nike koupil Umbro

úterý, 11. prosince 2007, 07:21 Marketing MediaGuru

Anglická sportovní značka UMBRO neodolala nabídce amerického gigantu NIKE a akceptovala svůj vlastní prodej za cenu 285 miliónů liber. Značka Umbro bude nadále vystupovat samostatně, byť bude využívat veškerých synergií vyplývajících z příslušnosti k Nike.

„Umbro je značkou se silnou tradicí a hlubokými zkušenostmi především v oblasti nejpopulárnějšího sportu na světě – fotbalu“, řekl Nike president a CEO Mark Parker.

Anglická značka Umbro je součástí fotbalového prostředí již více než 70 let. V rámci svých marketingových aktivit sponzoruje celou řadu hráčů, soutěží a týmů, z nichž nejvýznamnější místo zaujímá partnerství s anglickou fotbalovou reprezentací. Odhadovaný obrat společnosti činil v uplynulém roce 400 miliónů liber. V letošním roce společnost přiznala pokles příjmů z prodeje replik anglických reprezentačních dresů, který se může v příštím roce ještě více prohloubit. Anglická reprezentace je totiž po prohře v kvalifikačním utkání v Rusku jen krůček od vyřazení z účasti na ME v Rakousku a Švýcarsku v roce 2008.

Umbro CEO Steve Makin po podepsání smlouvy prohlásil „Je to výborný obchod pro naše akcionáře, garantující nové a zajímavé možnosti pro naše partnery a zákazníky po celém světě. Jako součást Nike budeme silnější a lepší. Strategické spojení s Nike a možnost sdíleného výzkumu a vývoje designu nám umožní akcelerované zrychlení našeho současného růstu“. Jedním z nevyslovených přínosů je i přístup do silné distribuční sítě Nike…

Americký gigant Nike následuje ve strategických akvizicích svého rivala Adidas. Po převzetí společností Bauer a Converse zakoupil Nike nejnověji akcie značky Umbro. Předpokládá se, že prostřednictvím nákupu „fotbalového Umbra“ si chce Nike zajistit pozici nejsilnějšího hráče na fotbalovém poli.