Nové TV stanice Prima +1 a Joj +1 startují na Skylinku

středa, 07. prosince 2016, 14:59 TV MediaGuru

Nový koncept posunutého vysílání uvádějí stanice Prima a TV Joj.

Satelitní platforma Skylink od středy spouští v HD režimu stanice Prima +1 a Joj +1. Vysílání těchto stanic je posunuté o jednu hodinu oproti hlavním kanálům v živém vysílání. Podle Marka Singera, generálního ředitele skupiny Prima, může dodatečné sledování přinést až 5 % z celkové sledovanosti. Trend zpožděného sledování je podle jeho slov na vzestupu. Nová stanice má mít pro skupinu i komerční efekt. "Pracujeme na tom, abychom mohli reklamu prodávat i se zpožděným sledováním. Obchodní model dá tomuto kroku finanční význam," přiblížil Singer. Stanice je určena primárně pro satelitní distribuci, její rozšíření do dalších platforem ale generální ředitel nevyloučil.

Zpožděné sledování má oslovit diváky, kteří nestihli sledovat programy v živém vysílání. "Každý z nás to zajisté zažil – zpozdíte se, uteče vám začátek oblíbeného pořadu a poté se marně snažíte zorientovat v ději. Koncept o hodinu posunutého vysílání tento problém řeší,“ dodal Singer.

Marek Singer, foto: Skylink
Marek Singer, foto: Skylink

Prima v nedávné době získala dvě licence na nové stanice. Vedle Prima +1 je to ještě stanice Prima Plus, která je určená pro slovenský trh. Přinese program tuzemské Primy určené pro slovenské diváky. Představená bude v lednu 2017.

Logo nové stanice Prima +1.
Logo nové stanice Prima +1.

Na Slovensku bude TV Joj první, která přinese posunuté vysílání. Nabídne v něm i své plánované programové novinky, např. seriál 1890 či Hotel.

"Koncept na našem trhu zatím nikdo nezkoušel, ale v zahraničí je to velmi úspěšný koncept," uvedl Jaromír Glisník, předseda představenstva M7 Group, společnosti vlastnící česko-slovenskou satelitní platformu Skylink. Službu mohou využívat všichni zákazníci Skylinku (netýká se ale služby Skylink Live TV). Nová funkce by tak měla být dostupná pro třetinu obyvatel Česka a Slovenska. Do konce roku má v nabídce Skylinku přibýt ještě jeden kanál s časově posunutým programem.

Jaromír Glisník, foto: Skylink
Jaromír Glisník, foto: Skylink

Skylink zároveň uvádí novou službu Skylink Ochutnávka, nabízející divákům, kteří nemají placenou televizi, možnost vyzkoušet si sledování TV stanic, ke kterým nemají přístup. Vybraný program (teď konkrétně AMC) má být k dispozici jeden měsíc. Ve formátu HD bude nově k dispozici i filmový kanál Joj Cinema a sportovní kanál Sport 1. 

Skylink hodnotí vývoj za uplynulých 12 měsíců jako úspěšný. Došlo k ukončení vysílání v MPEG-2 v České republice, na Slovensku se připravuje poslední krok, který je plánován na leden 2017. „Za poslední rok se nám podařilo zvýšit nabídku HD programů z 35 na 61 v Česku a na Slovensku z 34 na 56,“ řekl Glisník. Spuštěna byla také nová služba Skylink Live TV.

Skylink za uplynulý rok registroval 51,8 tisíc nových zákazníků (o rok dříve 49,7 tisíc). Podle Glisníka se zvyšuje počet zákazníků v placené nabídce – za poslední rok se počet předplatitelů zvýšil o 32 tisíc a na Slovensku o 58 tisíc. V České republice má Skylink více než jeden milion aktivních karet.

-mav-