Facebook zavádí reklamy i do Messengeru

fbmessenger
Sociální síť našla další možný zdroj příjmů, v aplikaci Messenger se mají brzy objevovat reklamy.

Facebook, největší sociální síť světa, ohlásil, že zadavatelé po celém světě dostanou možnost nakupovat inzertní prostor také pro chatovací aplikaci Messenger. Reklamy by se v ní mohly začít objevovat ještě do konce tohoto měsíce. Jak ale firma představila na svém blogu, propagační sdělení se nemá zobrazovat přímo v jednotlivé konverzaci, ale „jen“ v domovském okně aplikace. Pokud na ně uživatel klikne, dostane se buď na zvolené webové stránky, či bude moci zahájit chatovou konverzaci s danou firmou. Facebook tak do globálního „ostrého provozu“ nasazuje funkci, kterou od začátku letošního roku testoval jen na malém vzorku uživatelů vybraných dvou zemí – Austrálie a Thajska.

Podle serveru Recode.net vede Facebook k zavedení této novinky skutečnost, že pomalu dochází prostor pro reklamy ve standardním výpisu příspěvků. Recode dále upozorňuje na podobnost nového formátu s interaktivními reklamami, jež mohli uživatelé ve svém kanálu příspěvků vídat doteď. Ne všichni ale reagují na řečené novinky pozitivně. Například redaktor portálu Techcrunch Devin Coldewey vyjádřil své rozhořčení nad velikostí reklamní plochy v Messengeru. Tento způsob nasazení do samostatné chatovací aplikace tak vnímá jako velmi rušivý prvek. Kvůli ověření, zda není v tomto ohledu sám, požádal Facebook o upřesnění toho, jak reklamy v Messengeru působily na testovací skupiny uživatelů. Reakce firmy byla následující: „Pečlivě jsme monitorovali interakce během prvotních testů a výsledky se jevily slibně (…) Od začátku těchto testů v Austrálii a Thajsku jsme kladli uživatelský zážitek na první místo a stejně tak učiníme v průběhu dalšího testování podoby reklam v Messengeru,“ uvedl pro TechCrunch zástupce Facebooku. Na upřesňující dotaz, jak tedy ona zpětná vazba konkrétně vypadala, již údajně odpověď nepřišla.

V kontextu obav z nelibých reakcí, které by mohl update vyvolat, ale produktový manažer Messengeru Stan Chudnovsky pro portál Recode uvedl, že lidé podobně příliš nevěřili ani zařazení reklam do samotného newsfeedu. Také ten prý vnímali jako svého druhu příliš osobní prostor. „Podobných reakcí se bojíme, i za takových situací ovšem od zkoušení nových věcí neustupujeme,“ dodal Chudnovsky.

Z hlediska firmy a růstu jejích dalších příjmů z reklamy nicméně může i podstupování podobného „rizika“ znamenat odůvodněný krok. Aplikaci Messenger každý měsíc použije přes 1,2 miliardy uživatelů po celém světě, čili její zpeněžení by tak mohlo Facebooku přinést další nezanedbatelné zisky.

-jav-

Zařazeno v rubrice: Internet & Mobil, Reklama

DISKUSE

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.