Seznam ustupuje od zamýšlené blokace reklamy

Seznam_CZ
Seznam.cz nechce hodnotit objektivitu webů, do pravidel pro umísťování reklamy ji nezařadí.

Společnost Seznam.cz se nakonec rozhodla ustoupit od medializovaného záměru blokovat reklamu na zpravodajských webech, které porušují zásady novinářské práce a novinářské etiky. Výkonný ředitel Seznam.cz Michal Feix ve středu vysvětlil, že o záměru nevědělo představenstvo společnosti, které si údajně nepřeje určovat objektivitu zpravodajských webů.

„Představenstvo o záměru zpřísnit pravidla reklamy v oblasti zpravodajských webů nevědělo, a pokud by o ní ode mne vědělo, nepustilo by ji do realizace. Představenstvo a majitel společnosti si nepřeje, abychom se snažili určovat objektivnost a pravdivost zpravodajských webů, které jsou zařazeny do naší reklamní sítě. Proto jsme dnes z pravidel reklamy tato kritéria pro zpravodajské weby odebrali,“ řekl Michal Feix.

Ke zrušení původního záměru se na twitteru mimořádně vyjádřil i majitel Seznamu Ivo Lukačovič. „Dozvěděl jsem se, že nové obchodní podmínky mohou dopadnout i na weby, které mají „pouze“ jiný politický názor. Tak jsem tu cenzuru zrušil,“ napsal.

Pravidla a principy pro umísťování reklamy na Seznam.cz například uvádějí, že je blokována reklama, která odporuje zákonům České republiky nebo že jsou blokováni nedůvěryhodní inzerenti. Dále nemají být do reklamní sítě zařazovány weby „nabádající k jakékoliv nelegální činnosti, obsahově nezajímavé, obsahující přemíru reklamy nebo ty, které obsahují pro lidi nějakou formu obtěžující reklamy, za kterou považujeme například i pop-up okna,“ stojí v pravidlech. Provozovatelé partnerských webů mají mít možnost zamezit zobrazování konkrétních reklam, které si na svých webech nepřejí.

O zavedení přísnějších pravidel pro zařazení webů do reklamní sítě Sklik informoval v sobotu server Aktuálně.cz.  Aby mohly zpravodajské weby zobrazit Sklik, nesměly podle těchto pravidel mimo jiné uvádět lživé a klamavé informace, vydávat komentáře a konspirační teorie za zpravodajství nebo zveřejňovat články se smyšlenými autory. Na webu musel být také uveden jeho provozovatel.

Zpřísnění pravidel vyvolalo rozporné reakce. Ocenila jej část politiků včetně premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD), podle kterého šlo o dobrou metodu, jak čelit serverům, které šíří lživé informace. Mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček naopak firmu za to, že požadovala dodržování zpravodajské etiky, zkritizoval a označil to za cenzuru.

 

Pravidla reklamy

V Seznam.cz jsou pro nás návštěvníci našich stránek na prvním místě. Stejně tak dbáme na jejich soukromí a důležitá je pro nás i jejich důvěra. Nesbíráme tedy žádné konkrétní údaje a data pečlivě anonymizujeme. Takže nedokážeme spojit konkrétní jméno s aktivitou na internetu. Máme pouze anonymizované shluky informací. Do obsahu e-mailových schránek lidem nenahlížíme ani roboticky neprocházíme jejich obsah. V tomto plně ctíme listovní tajemství. Prověřujeme i partnery, kteří u nás chtějí inzerovat nebo kteří se zapojují do naší inzertní sítě Sklik Partner.

Ctíme zákony České republiky

Postupujeme podle právního řádu ČR a blokujeme inzerci, která je nezákonná. Regulovány jsou např. oblasti tabákových výrobků, zbraní, softwaru, online sázení a loterií, alkoholu atd. Bližší informace jsou dostupné zde.

Pro inzerenty máme pravidla a doporučení

Inzerentům i agenturám jsou naši obchodníci k dispozici tak, abychom společně dokázali najít to nejlepší řešení. Snažíme se být stejnou pomocí i pro ty, kdo chtějí využívat automatizované reklamní systémy, jakým je například Sklik. Pravidla přitom máme veřejně dostupná zde.

Odmítáme nedůvěryhodné inzerenty

Vedle zákonných povinností také blokujeme na webech společnosti Seznam.cz inzerenty, které vyhodnocujeme jako nedůvěryhodné. Typicky jde o inzerenty z oborů jako jsou potravinové doplňky (například různé nedůvěryhodné zázračné produkty na zhubnutí 10 kg za 1 den apod.).

Děláme to i proto, že se nám dlouhodobě tato strategie přístupu k reklamě ve vztahu k lidem jeví jako správná. Návštěvníci mohou reklamě na webech Seznam.cz důvěřovat, proto mají i vyšší ochotu nakupovat a reagovat na inzerci na našich reklamních plochách. Pro inzerenty tak nabízíme reklamní prostor s vyšším konverzním poměrem než naše konkurence.

Partnery do naší reklamní sítě pečlivě vybíráme

Pečlivě posuzujeme každý web, který se chce stát součástí naší partnerské sítě a chce zobrazovat reklamu skrze náš reklamní systém Sklik. Pak pravidelně kontrolujeme, zda dodržuje všechna naše pravidla. Kromě zákonných požadavků do naší sítě navíc nezařazujeme weby s citlivým obsahem, nabádající k jakékoliv nelegální činnosti, obsahově nezajímavé, obsahující přemíru reklamy nebo ty, které obsahují pro lidi nějakou formu obtěžující reklamy, za kterou považujeme například i pop-up okna. Opět máme tato pravidla deklarovaná veřejně zde.

Nabízíme inzerentům možnost si vybírat

Provozovatelé partnerských webů mají dále možnost zamezit zobrazování konkrétních reklam, které si na svých webech nepřejí. Stejně tak mohou inzerenti ze svých kampaní vyloučit konkrétní weby, na kterých si nepřejí zobrazovat svojí inzerci. Mohou přitom vyloučit celou doménu, nebo jen její kategorii, či dokonce konkrétní článek. Umíme také zamezit zobrazování reklam inzerenta s konkrétním tématem. Proto pokud se nějaký inzerent rozhodne, že jeho reklama nemá být vidět třeba u témat týkajících se náboženství nebo vojenství, má možnost si tato téma ze svých kampaní vyloučit.

 -mav-
Zařazeno v rubrice: Internet & Mobil

DISKUSE

Registrační formulář

Zpravodajský přehled Guru Weekly bude zasílán na uvedenou emailovou adresu každý týden. Zaškrtnutím souhlasím s jeho zasíláním.