Zvyky uživatelů na webu podle Avenue A/Razorfish

úterý, 11. prosince 2007, 07:21 Internet & Mobil MediaGuru

Silicon Alley Insider nedávno publikoval výsledky průzkumu Avenue A/Razorfish. Průzkum, který pochází z června 2007 (odpovídalo 475 spotřebitelů) se zaměřil na chování “digitálních konzumentů”.

Výsledky, které Henry Blodget publikoval, neberou ohled na demografii. Jak se tedy na webu chová “běžný” uživatel? Tady jsou výsledky podle agentury Avenue A/Razorfish.

Web

60% si perzonalizuje home page

53% sdílí bookmarky

56% používá RSS feedy

35% používá tag cloud

Téměř všichni čtou “nejpopulárnější” (nebo nejčastěji “emailované”) položky na stránkách

 

Video

67% pravidelně sleduje videa na YouTube apod.

95% shlédlo online videa během posledních 3 měsíců

49% nahrálo vlastní video na web během posledních 3 měsíců

85% shlédlo ukázku filmu online během posledních 3 měsíců

71% sledovalo TV show online během posledních 3 měsíců

 

Hudba, fotky, blogy

42% pravidelně kupuje hudbu online

41% používá stránky na sdílení fotek

70% čte pravidelně blogy

 

Použití internetu při výběru produktů

přes 92% používá web při rozhodování o koupi produktu

54% start their product research at a search engine

14% začíná na webech pro srovnávání cen

30% začíná na e-commerce webu nebo stránkách prodejce

55% se při výběru produktů řídí především podle uživatelských recenzí

21% vybírá podle odborných recenzí

Mezi nejdůležitější kritéria při výběru patří cena a reputace stránek (obojí 38%)

Mobilní telefony

32% používá mobil k poslechu hudby

24% používá mobil ke sledování videa

36% přes mobil sleduje zprávy

Pro social media a web 2.0 skeptiky může být docela překvapivé, že si 60% uživatelů perzonalizuje home page, 56% používá RSS feedy, 49% uživatelů za poslední 3 měsíce nahrálo vlastní video na web, nebo že 70% čte pravidelně blogy (29% denně a 41% dokonce píše blog, nebo na některý přispívá).