Využití sociální sítě pro efektivní propagaci

pondělí, 27. dubna 2009, 13:17 Internet & Mobil MediaGuru

Malé firmy i živnostníci mohou být v jasné výhodě na poli sociálního marketingu před velkými organizacemi. Jak může malá firma obohatit veřejnost a zvýšit tak zároveň svůj obchodní užitek? Poznejte způsoby, jakými využít možností sociálního marketingu s minimálními finančními náklady.

Co je sociální marketing?

Sociální marketing má své kořeny v roce 1970, kdy si světově uznávaný marketingový guru Philip Kotler (Informace na Wikipedii) a profesor Harvard Business School Gerald Zaltman (Informace na Wikipedii) uvědomili, že principy používané v marketingu pro prodej produktů mohou být použity pro „prodej“ myšlenek, nápadů či názorů. Kotler a Andreasen definují sociální marketing jako ten, který se „odlišuje od ostatních oblastí marketingu pouze s ohledem na cíle marketingového manažera a jeho organizace.“ Sociální marketing usiluje o ovlivňování společenského chování nikoli pro benefit marketéra, ale pro pozitivní dopad na cílovou skupinu a celou společnost. (Weinreich, 2006).

Jak mohou malé společnosti využít social marketing?

Malé firmy i živnostníci mohou být v jasné výhodě na poli sociálního marketingu před velkými organizacemi. Co může malá firma vnést do marketingu, který je zaměřen pro užitek samotné veřejnosti, aby z toho sama firma měla obchodní užitek? Potřebujete investovat takové množství času, který bude alespoň roven míře užitku z Vaší aktivity plynoucí. Jednoduše řečeno: rozmyslete si, do čeho se pustíte, pusťte se do toho a hlídejte si, že to co děláte, přináší jasný výsledek Vašemu obchodu. Míra obchodního užitku může být ztvárněna jako zvyšování podvědomí o Vaší firmě a produktech, zvýšení návštěvnosti firemních webových stránek nebo zlepšení optimalizace pro vyhledávače, která má pozitivní dopad na značku, firmu i návštěvnost webu. Kolik investovat do propagace firemních webových stránek? Přečtěte si náš článek.

Možnosti sociálního marketingu

Malá firma nebo živnostník může využívat následující taktiky, kterými sociální marketing použije pro obchodní účely:

  • Komentovat na blogu jiných provozovatelů
  • Natáčet a publikovat videa
  • Fotografovat a sdílet zajímavá fotografická alba
  • Být členem internetových skupin a mailingových databází
  • Vstoupit do velkých sociálních sítí (Facebook, Lide.cz a další)
  • Založit blog nebo specializovanou sociální síť

Jaký benefit přináší sociální marketing malé firmě?

Můžete vytvořit vlastní Skupinu na Facebooku a prezentovat své produkty a služby, publikovat zajímavé články, fotografie či videa a budovat komunitu lidí, kteří se o Vaši firmu zajímají a podporují ji u svých vlastních přátel a známých. Tvoříte efekt nabalující se sněhové koule v jejíž středu jste vy. Facebook i další sociální sítě Vám navíc umožňují zvýšit Vaši sledovanost pomocí reklamy, která díky vysoké znalosti cílové skupiny, umožňuje přesně zacílit na Vaši potenciální klientelu. Své zákazníky na sociální síti zastihnete ve chvíli, kdy se baví, komunikují s přáteli – to je chvíle, kdy jsou více otevřeni nahlédnout pod pokličku Vaší firmy, která jim má co nabídnout.

Založte blog

Začít s blogováním je výborným způsobem jak otevřít dialog s Vašimi zákazníky. Můžete prodávat boty nebo životní pojištění, na tom nezáleží.Pomocí sociálního marketingu a benefitu, který nabídnete své cílové skupině, si tvoříte popularitu a zájem o Vaši firmu. Blogovací servery jsou většinou provozovány zdarma, příkladem je tomu Wordpress, Blog.cz nebo Blogger, kde můžete založit vlastní blog a začít publikovat vlastní obsah během několika desítek minut. Na Internetu existuje jedno univerzální pravidlo: bez zajímavého obsahu, invence a nápaditosti to daleko nedotáhnete. Než začnete psát, nahrávat, publikovat, zeptejte se Vašich spolupracovníků, přátel nebo rodiny, jak by se jim to líbilo. Buďte nadšení ze své práce a stále myslete na důvod, proč jste s blogováním začali – blog je Vašim nástrojem, jakým přivést nové zákazníky a zvýšit prodej. Vaše vlastní sociální síť Máte větší plány? Cítíte, že sociální marketing je pro Vaši firmu příležitostí, jakou Vaše konkurence není schopna pochopit? Využijte své prozíravosti a nechte pro Vaši firmu vytvořit vlastní sociální síť, která bude přesně přizpůsobena Vašim potřebám. Inspiro Solutions zrovna nedávno takovou sociální síť spustila pro mladé čtenáře Městské knihovny v Praze.