Kia úspěšně s aplikací na Facebooku

pondělí, 29. června 2009, 12:40 Internet & Mobil, Marketing MediaGuru

Attention Media ve spolupráci s Digital oddělením společnosti OmnicomMediaGroup připravili pro klienta KIA unikátní aplikaci na Facebooku.

Jedná se o první vlaštovku na českém trhu, která postavila úspěšnou komerční aplikaci na této platformě a která se zároveň setkala s velkým ohlasem u uživatelů.

Jedná se o aplikaci, jež umožňuje ve shodě s claimem „Když chcete být vidět“ pomalovat si automobil KIA Soul a umístit jej do galerie. Ostatní uživatelé pak hlasují pro ten nejkrásnější z nich, výherce následně získá vůz na víkend s plnou nádrží, další soutěžící mobilní telefon či iPod.

Za čtyři dny ostrého provozu aplikace pouhým virálním šířením nabrala přes 15.000 uživatelů, 9.000 pomalovaných vozů a 20.000 hlasů, po týdnu je to již přes 40.000 uživatelů a tato čísla rostou geometrickou řadou. Doba k získání nového uživatele se pohybuje v rozsahu 3-5 sekund, což svědčí o vysokém virálním potenciálu této aplikace.

„Kampaň na Facebooku nás velice překvapila svojí dynamikou a jsme spokojeni. Je to první, ale rozhodně ne poslední krok mimo takzvaná tradiční média. Tento nový způsob komunikace sice nemůže nahradit televizi nebo tisk, ale s nárůstem využívání elektronických médii nebo mobilního marketingu se otevírají další cesty k oslovení potenciálních zákazníků“, komentuje Marek Vodička úspěch aplikace (Marketing manager, Kia Motors Czech).

Jan Edlman z oddělení Digital k tomu dodává: „Jsme rádi, že se nám podařilo KIA přesvědčit k využití netradičních projektů na internetu. Věříme, že i tradiční média skýtají více možností než jen klasický „displej“, a naše agentura také tyto novinky aktivně u klientů prezentuje a zahrnuje do strategických plánů. Zároveň jsme přesvědčeni, že posun od intrusivní reklamy k zábavné oboustranné formě komunikace značka <-> zákazník je dobrý směr. Jde o to zaujmout, nechat si zákazníka se značkou/produktem hrát, tím zanecháme daleko hlubší stopu v jeho povědomí. To, že se nám to u KIA Soul podařilo, potvrzují opravdu skvělé designy, které si můžete prohlédnout na http://apps.facebook.com/kiasoul.

Facebook je v tomto ohledu zajímavá platforma, neboť umožňuje rychlé šíření pomocí jednoduchého sdílení mezi přáteli (ať už automatizovaného v aplikaci, či samotným uživatelem), navíc všichni uživatelé již jsou na jednom místě a nemusíte tak vynakládat další prostředky na jejich zásah a přesunutí na jiný web s vaším obsahem. Není tajemstvím, že Facebook již konkuruje zaběhaným serverům typu Spolužáci.cz, Lidé.cz nebo LíbímSeTi.cz – na Facebooku je nyní přes 1 milion Čechů a jejich počet stále roste. Zajímavostí však je, že právě Češi jsou na Facebooku nejdynamičtěji rostoucí skupinou uživatelů.

kia facebook