Google AdWords 3.0: efektivnější a chytřejší

úterý, 04. srpna 2009, 15:20 Internet & Mobil MediaGuru

Třetí verze inzerentům nabízí vylepšené uživatelské rozhraní a analytické nástroje pro kvalitnější online kampaně.

Reklamní program společnosti Google AdWords 3.0 ukončil testovací období a vystoupil z beta verze. Nové uživatelské rozhraní verze 3.0 nabídne intuitivnější navigaci a rychlejší práci se systémem, což inzerentům umožní ušetřit až 40% času a zvýšit tak efektivitu při práci s Google AdWords. Tato verze přináší inzerentům vylepšené nebo zcela nové funkce - například Simulátor nabídek, který umožňuje rozhodovat se efektivněji a přesněji a docílit tak požadovaného výsledku. Na třetí verzi Google AdWords přejdou všichni inzerenti v polovině srpna 2009.

 

Google AdWords je reklamní systém v podobě online aplikace, prostřednictvím kterého inzerenti monitorují a spravují své online kampaně. Nabízí reklamu jak ve vyhledávání Google, tak i v obsahové síti Google, která zasahuje až 73 % uživatelů na celém světě [comScore Media Metrix, March 2009]. Systém zahrnuje celou řadu reklamních formátů (včetně textových, grafických a videoreklam) a umožňuje snadné sledování jejich výkonu a zásahu. Na trhu je Google AdWords od roku 2000 a nyní je dostupná jeho třetí verze.

 

Nová verze programu, který umožňuje firmám všech velikostí najít své zákazníky online, byla navržena na základě připomínek od inzerentů a testována byla od listopadu 2008. Na novou verzi přejdou všichni inzerenti do poloviny srpna 2009. Ta je nyní vybavena snadnější a přehlednější navigací, lepším přístupem k informacím a novými nebo vylepšenými funkcemi - například grafy výkonu, statistiky vyhledávání, filtry pro zobrazení, rozšíření o lokalitu u zobrazení inzerátu pro jejich vyšší relevanci a další.

 

„I tisíce českých firem všech velikostí v Google AdWords oceňují transparentnost aukce, relevanci a zásah reklam. Kromě výkonnosti a návratnosti investic nabízí systém i řadu nástrojů pro kampaně podporující značku,“ říká Taťána le Moigne, ředitelka českého Google, a dodává: „S tím spojené zdarma dostupné analytické nástroje jako Google Analytics nebo Google Ad Planner umožňují snadné plánování a přesnější měření kampaní. S verzí 3.0 dokonce ještě rychleji a snadněji.“

 

„Právě díky samotnému měření a analýzám můžeme do PPC systému cíleně více investovat, protože víme, že se nám to vyplatí. Díky stálé optimalizaci dosahujeme prakticky každý měsíc vyšších a vyšších obratů. Proto nám tento reklamní systém zcela vyhovuje,“ říká Jakub Matuszek ze společnosti Alza.cz, která systém Google AdWords dlouhodobě využívá. 

 

U plánování, řízení a měření online kampaní v Google AdWords mohou inzerenti využít:

1)     Simulátor nabídek (Bid Simulator) - zcela nový nástroj, který je schopen zadavatelům reklamy ukázat, co by se mohlo stát, pokud by zadali jinou nabídku. Ukazuje vztah mezi maximální platbou za proklik, kliknutím, cenou a zobrazením, což umožní zadavateli reklamy zoptimalizovat nabídku. Tento nástroj použije data za uplynulých sedm dní a přepočítá počet zobrazení, který by reklama ukázala v případě výběru jiné maximální ceny za proklik, kolik prokliknutí by reklama obdržela a kolik by tato prokliknutí stála. Tím přináší Simulátor nabídek více průhlednosti do celého procesu AdWords aukce a dává zadavatelům reklamy možnost udělat lepší a přesnější rozhodnutí, aby docílili požadovaného výsledku.

 

2)     Nástroj pro návrh klíčových slov (Keywords tool) umožňuje zadavateli reklam napsat několik popisných slov a frází, na základě kterých systém navrhne další klíčová slova odpovídající popisu a jejich hledané množství za poslední měsíc.

 

3)     Google Analytics je volně dostupný všem inzerentům, provozovatelům a majitelům internetových stránek. Google Analytics pomáhá identifikovat klíčové slovo, reklamu, doporučení a kampaně, které přispívají k dosažení nejlepších výsledků. Tato služba byla nedávno aktualizována a nyní nabízí ještě více informací o tom, odkud návštěvníci pocházejí a jak komunikují s webovou stránkou. Použití Google Analytics umožňuje podpořit účinnost reklamy, posílit marketingové aktivity a pomoci vytvořit efektivnější internetovou prezentaci.

 

4)     Display Ad Builder. Užitečným nástrojem ve spojení s Google AdWords je i nedávno spuštěný nástroj pro tvorbu grafických reklam. Díky němu mohou jak velcí, tak i ti nejmenší inzerenti, kteří mají účet AdWords, snadno a rychle vytvářet cenově dostupné a profesionálně vyhlížející reklamy. Ve spojení s reklamou ve vyhledávání pak přináší grafická reklama inzerentům několikanásobně lepší výsledky než při jejich samostatném využití. Nástroj umožňuje jednoduše vytvořit inzerát, vložit do něj vlastní text, logo nebo obrázek. 

 

Efektivitu reklamy lze hodnotit z mnoha hledisek, důležité je však především splnění stanovených cílů kampaně - například dosažení určitého počtu objednávek, případně množství času stráveného na webu. U výběru klíčových slov je mnohem důležitější relevance ve vztahu k firmě, než četnost jeho vyhledávání. Zároveň nelze podcenit další součásti online nákupního cyklu, jako je kvalitní a přehledná webová stránka, v níž se zákazník neztratí a neodejde ke konkurenci.

 

Google AdWords v České republice

V České republice jsou v rámci Google AdWords zastoupené zejména sektory jako technologie, finance, cestovní ruch a maloobchod. Tento reklamní program nabízí i zásah cílového publika v zahraničí (díky vyhledávači Google a obsahové síti Google), což přináší výhody zejména českým exportérům. Službu Google AdWords v České republice využívají například společnosti: AVG Technologies, Telefónica O2, Student Agency, T-Mobile, Vodafone, CzechTourism, ČSA, Mall, Monster, ČSOB nebo Alza.

 

Pro větší firmy, jež pro svůj marketing využívají agentury, je zárukou odbornosti certifikát GQA – Google Qualified Company, který prokazuje, že agentura dosáhla určité úrovně schopnosti pracovat
s reklamní platformou Google. Kvalifikované agentury Google jsou Ataxo Czech s.r.o., B2B Group s.r.o. (PayPerClick.cz), H1 s.r.o., OMD Czech a.s., Dobrý web (Internet Info s.r.o.), Better Marketing s.r.o a MindShare s.r.o.