Data z AdMonitoringu se objeví i ve výstupech Kantar Media

středa, 02. února 2011, 12:57 Internet & Mobil MediaGuru

Internetový trh má jednotná data o monitorovaných reklamních investicích.

Data monitoringu výdajů do internetové reklamy AdMonitoring se budou objevovat jak ve výstupech společnosti Admosphere, tak také ve výstupech konkurenční společnosti Kantar Media. V jejím monitoringu dosud informace o internetové reklamě scházely. Průlomová dohoda se připravovala rok. „Uvědomme si, že podobný projekt monitorující celý trh display reklamy zaštítěný nezávislou profesní autoritou nikde neexistuje. Podařilo se nám také využít nejsilnější distribuční kanály k tomu, abychom zadavatelům poskytli kompletní datovou sadu pro plánování marketingových aktivit,“ přiblížila výkonná ředitelka SPIR Kateřina Hrubešová.

AdMonitoring zároveň rozšířil možnosti přístupu k internetovým kreativám - inzerátům. Velcí odběratelé mohou využít exportní aplikaci na stahování kompletních dat včetně vizuálů inzerátů, jednotlivě bude možné kreativy stahovat v tzv. internetové samoobsluze, a to i nezávisle na odběru ostatních dat o inzertních výkonech. V nové vlně AdMonitoringu začne SPIR pracovat na vývoji metodiky monitorování dalších reklamních formátů, např. videoreklamy apod.

V současné době měří AdMonitoring jen display část internetové inzerce. Pro odhad celkového objemu inzertního výkonu na internetu provádí SPIR počátkem každého roku samostatný výzkum zaměřený i na další formy reklamy, např. PPC segment. Jeho současná vlna právě probíhá a výsledky za loňský rok budou zveřejněny do konce února.