Martin Konrád: Chceme se posouvat k mladším divákům

pátek, 18. února 2011, 15:58 TV MediaGuru

Obchodní ředitel televize Prima Martin Konrád přibližuje jarní programové schéma Primy a spuštění nového kanálu v souvislosti s dlouhodobějšími záměry televize.

Nedělní večery na televizích Prima a Nova budou na jaře patřit formátu reality show. Zatímco Nova sází na další řadu soutěže Superstar, Prima zařazuje nový pořad Šéfka s Norou Mojsejovou v hlavní roli. Jak ten souboj dopadne?

Nora Mojsejová je velmi kontroverzní typ člověka. Její vidění světa je poněkud jiné, vyvolá spoustu negativních reakcí. Jsme rádi, že se nám ji podařilo získat. V pořadu ale bude vždy ještě někdo, kdo jí bude pomáhat. Nechte se ale zatím překvapit tím, kdo to bude. Je to kratší formát oproti Superstar a uvidíme, jestli zvítězí po několikáté opakovaná řada, nebo něco nového. To je vždy těžké posoudit.

Do jaké míry koresponduje jarní programové schéma Primy se stále ještě novým způsobem prodeje reklamy na cílové skupiny, který Prima nabízí?

Určitě je to podstatný faktor. Nechceme rezignovat na cílové skupiny, které jsou jiné než 15+. Naopak se dlouhodobě snažíme diváckou obec mírně omlazovat, což je patrné i z dat elektronického měření. Děláme to ale opravdu pomalu, protože nějaký rychlý posun by nás stál diváky v cílové skupině, která je trochu starší. Chceme se pomalu přesouvat do mladší cílovky.

Jak se to konkrétně odráží v jarním programu?

V programu se to projevuje tím, že kombinujeme pořady, kterými nerezignujeme na diváky starší 15 let, což představují zejména seriál Cesty domů, anebo pořad Jiřího Krampola Nikdo není dokonalý, který teď dělá neuvěřitelná čísla. Zároveň se snažíme nabízet i pořady pro mladší – to jsou zejména reality show Mami, ožeň mě, Farmář hledá ženu, nebo pořad Partička s Genzerem a Suchánkem. Myslíme si, že mladé budou tyto pořady táhnout. Taky si myslíme, že diváci budou mít deficit po detektivkách, proto zařazujeme seriál Sběratelé kostí, a novou šanci chceme dát seriálu Anatomie lži, budou pokračovat v premiérových dílech a tradičních časech i Myšlenky zločince dvakrát týdně plus Castle na zabití.

Domníváte se, že zmíněné filozofii postupného omlazování napomůže i nový kanál pro ženy Prima Love?

Nesporně. Samotná cílová skupina nového kanálu, která je o mladých ženách či mladých duchem, hovoří sama za sebe. Určitě nám v našem portfoliu pomůže naznačeným směrem.

Jak bude nastaven obchodní model nové stanice? Bude prodávaná v balíčku společně s dalšími kanály Primy?

 Obchodní model stanice je stejný jako u ostatních námi zastupovaných stanic. Výjimkou jsou první dva měsíce, kdy nebudou k dispozici data, a tedy budeme prodávat na bázi pásmového ceníku. Po dvou měsících přejdeme na prodej na GRP a na aplikace systému bundlů, tedy prodeji v balíku s kanály Prima a Prima Cool. Tak jako Cool, i Prima Love půjde nakoupit samostatně.

Od letošního roku jste se rozhodli rozšířit počet cílových skupin, na které prodáváte reklamu. Osvědčil se vám tento způsob, nebo je stále žádaná jen jedna skupina?

Zlepšuje se to hlavně z toho důvodu, že více komunikujeme s klienty a vysvětlujeme jim podstatu tohoto způsobu obchodování. Je to o filozofii prodeje. Buď si koupím něco, co se mi líbí, a můžu tím získat nějakou afinitu. Nebo přijmu, že si kupuju určitý počet bodů v cílové skupině. A to je nakonec to, co od vás agentury chtějí. My je nabízíme rovnou. Klientům teď vysvětlujeme, že to není náhodné rozhození, že to neděláme kvůli prostoru, abychom si vylepšili naše inventory. Když řekneme, že uděláme 100 GRP, tak je uděláme, a není ani rozdíl v reachi.

O kolika variantách cílových skupin uvažujete?

Limit vidím někde kolem 20 cílových skupin. Zároveň nechceme pro každého klienta vytvářet jen jeho cílovou skupinu. Deset cílových skupin pokrývá všechny hlavní a těch dvacet by mělo pokrýt i přesahy z hlavních cílových skupin.

TV Prima se vloni i s přispěním kanálu Prima Cool podařilo meziročně vylepšit podíl na trhu. Jakého podílu chcete dosáhnout letos?

Jsme jediná skupina, která na trhu roste, ale konkrétní plány nemáme. Náš cíl je spíš udržet to, čeho jsme dosáhli. Vzhledem k fragmentaci trhu považuji i samotné udržení podílu za úspěch.