Google zvyšuje aktivitu v sociálních médiích

pondělí, 23. května 2011, 07:52 Internet & Mobil Martina Vojtěchovská

Rivalita mezi Googlem a Facebookem se zvyšuje. Google rozšiřuje sociální vyhledávání do dalších 19 zemí.

Od tohoto týdne vstupuje Google se svoji sociální vyhledávací službou Google social search do 19 zemí, přičemž má v plánu svůj záběr dále rozšiřovat. Google tak zvyšuje svoji aktivitu na poli sociálních médií, kterou už letos naznačil ohlášením funkce +1, jakousi alternativou facebookovského hodnocení „like“.

Podobně jako na google.com se výsledky social search v jiných jazycích zobrazují podle relevance. Pokud tedy např. hledáme informaci o konkrétním tématu a některý z našich známých už k tomuto tématu něco napsal, zobrazí se jeho text ve výsledcích výše včetně krátké anotace obsahu článku a fotografie jeho autora. Služba je dostupná jen pro uživatele přihlášené na Googlu a kromě aktivit, ke kterým využívá rozličné platformy Googlu (chat, reader, buzz), propojuje i kontakty na veřejných sítích jako Twitter.

Google social search není zcela novou službou. Google ji poprvé představil v únoru 2009 a postupně pracoval na jejím vylepšování. Aktuální expanze do 19 zemí světa však dál zvýší rivalitu mezi Googlem a Facebookem.

K rostoucí rivalitě přispěly i události posledních týdnů, kdy se ukázalo, že si Facebook najal PR agenturu Burson-Marstellar, aby upozorňovala na předpokládané neférové praktiky s privátními informacemi u Googlu. Agentura Burson-Marstellar se měla zaměřit na využití osobních informací v sociální síti Google Social Circles, která je jednou z méně známých aktivit webového gigantu.

Zároveň se ukázalo, jak se nakládání s citlivými osobními daty může stát pro moderní internetové giganty časovanou bombou. Zejména se to týká čísel kreditních karet uživatelů či dat o jejich sociálním zabezpečení. Google i Facebook nabízejí z valné části služby s bezplatným přístupem, které se tak spoléhají na důvěru uživatelů. Tato důvěra přitom pomohla Googlu vybudovat podnik s tržní hodnotou 172 miliard dolarů (zhruba 2,9 bilionu Kč); Facebook ocenili privátní investoři v posledních týdnech na více než 70 miliard USD.