ČT4 vylétl v květnové sledovanosti

středa, 08. června 2011, 04:53 TV Martina Vojtěchovská

Sportovní kanál ČT4 Sport se v květnu dostal nad 8% podíl ve sledovanosti. Koncentroval tak na sebe veškerý nárůst menších digitálních stanic.

Průměrný čas strávený před obrazovkami letos v květnu poklesl ve srovnání s letošním dubnem o přibližně 6 minut, meziročně jde pak o snížení o 7 minut. Letos v květnu tak diváci před televizemi strávili v průměru 3 hodiny a 14 minut.

Květnové podíly na sledovanosti přitom výrazně ovlivnilo konání hokejového mistrovství světa na Slovensku, které výrazně pomohlo sledovanosti sportovního kanálu ČT4. Ten se tak díky úspěšným přenosům vyšplhal v květnu na rekordních 8,13 % a v prime-time dokonce na 8,75 %. Tím de facto na sebe stáhl pozornost, která tak oproti předcházejícím měsícům scházela ostatním menším digitálním stanicím.

V květnu dále pokračoval mírný pokles ČT1, která pátý měsíc zakončila s výsledkem 14,3 %, což je nejhorší výsledek v historii TVmetrového měření. Podíl ČT2 se po předcházejících poklesech ustálil nad tříprocentní hodnotu, konkrétně dosáhl 3,48 %. Zpravodajský ČT24 se po mimořádném dubnovém výsledku vrátil v květnu na 4,12 %.

Oběma hlavním komerčním televizím se v květnu v zásadě podařilo udržet své podíly z předcházejícího měsíce. Lídr trhu, TV Nova, si za květen v širší cílové skupině připsala share 30,36 % a Prima 16,45 %.    

Televize Barrandov se v květnu udržela těsně nad 4% hranicí, což je zatím nejnižší její výsledek v letošním roce. Mírné snížení podílu zaznamenaly v květnu také stanice At Media, která se dostaly pod 2 %, a ostatní stanice.

V prime-time dokázala nárůstu ČT4 z nejsilnějších stanic nejlépe čelit TV Nova, jejíž podíl zůstal v květnu na stejné úrovni jako o měsíc dříve.

Podíl TV stanic v květnu, celý den, D15+, zdroj: ATO-Mediaresearch