ČT se zaměří na prodej product placementu

úterý, 30. srpna 2011, 05:27 TV MediaGuru

Česká televize se bude po ukončení klasické reklamy soustředit více na prodej product placementu a sponzoringu. Novou politiku připravuje.

Blížící se konec reklamy na televizních kanálech ČT1 a ČT24 bude znamenat změny pro obchodní politiku České televize. V současnosti se připravují nové obchodní nabídky pro kanály ČT2 a ČT4, kde zůstane reklama zachována. "Více se chceme soustředit na product placement a sponzoring," řekl obchodní ředitel televize Robert Kvapil. 

Veřejnoprávní televize bude podle novely zákona o ČT, kterou má projednat Poslanecká sněmovna, moci vysílat reklamu jen na kanálech ČT2 a ČT4. Z takto získaných peněz má financovat kulturu a výrobu sportovních pořadů. Reklama by tak zmizela z kanálů ČT1 a zpravodajského ČT24. "My v tuto chvíli prodáváme do listopadu s tím, že pokud novela vyjde ve Sbírce zákonů, tak 11. listopadu přestává prodej," řekl Kvapil. 

ČT2 podle něj vysílá úzkoprofilové, přesně cílené pořady pro konkrétní skupiny lidí. "Budeme, tak jako se tomu dělo doposud i ve sponzorských nabídkách, přesně analyzovat jednotlivé pořady a bude se vyzdvihovat ta konkrétní cílová skupina, která je tam nejsilnější," řekl Kvapil. Zmínil přitom, že nejlogičtější nebude prodávat sledovanost, ale udělat klasický blokový ceník. 

Na ČT1 zůstanou zachovány například sponzorské vzkazy a product placement. ČT je přitom například u prodeje sponzorských vzkazů připravena rozšířit nabídku. "Prodej sponzoringu bude probíhat stejným způsobem, akorát s vyšší aktivitou a razancí," dodal Kvapil. 

Podle ředitele programových okruhů Radka Žádníka prý změny v prodeji reklamy nebudou mít vliv na profilaci jednotlivých kanálů. "Nicméně jako reakce na digitalizaci k určitým změnám dojde," dodal. Plnoformátovým celoplošným kanálům sledovanost klesá, specializovaným stanicím naopak roste. 

Stanice ČT1 by podle Žádníka měla zůstat rodinným kanálem určeným pro mainstreamové publikum, ČT2 by se měla dále specializovat na specifické cílové skupiny. Například na kulturní pořady, balet. "Jednička by měla naopak posílit vysílání pro děti včetně vzdělávání pro děti," řekl Žádník. 

Podle výkonného ředitele ČT1 Radana Dolejše znamená konec reklamy na jeho stanici to, že bude možné lépe sestavovat program. Koncepce Jedničky nespočívá v tom, abychom byli soupeři komerčních stanic, řekl Dolejš.