Weby evropských novin za rok narostly o 11 %

pátek, 19. srpna 2011, 12:06 Internet & Mobil, Tisk MediaGuru

Návštěvnost internetových stránek evropských deníků se v letošním červnu v průměru zvýšila o 11 %. Jde o opačný trend než v prodeji tištěných verzí.

Z evropských zemí, jejichž internetovou návštěvnost měří společnost ComScore, vyplývá, že internetové stránky deníků zvýšily svoji návštěvnost za uplynulý rok o cca 11 %. Celkově bylo v letošním červnu registrováno 167,2 mil. unikátních návštěvníků, kteří navštívili internetové stránky evropských novin. V průměru na nich každý měsíc strávili vice než 40 minut.

Deníkem, jehož internetové stránky dosáhly největší návštěvnosti, je britský Daily Mail s více než 17 mil. unikátních uživatelů v letošním červnu. Druhou nejnavštěvovanější novinovou stránku měl v červnu britský Guardian a třetí německý bulvární deník Bild.

ComScore měří většinu klíčových evropských zemí, kde je tradice tištěných deníků silná (např. Velká Británie, Německo, Francie, Švédsko, Dánsko atd.), proto je možné považovat naznačený trend ve vývoji návštěvnosti internetových stránek novin za relevantní.

Zároveň žebříček internetových stránek do určité míry kopíruje pořadí nejprodávanějších tištěných verzí evropských novin. Liší se ale v trendu – např. průměrný prodaný náklad britského deníku Daily Mail představoval v letošním červenci 2,050 mil. výtisků, což bylo o 3 % méně než v loňském červenci. U serióznějšího Guardianu byl meziroční pokles prodaného nákladu vyšší – jeho prodané náklady se meziročně snížily o 10 % (v červenci 2011 dosáhl průměrný prodej 249 tis. kusů).

Do žebříčku je zařazen také jediný "neevropský" deník, resp. jeho webové stránky, a to New York Times. Výsledek zohledňuje jeho návštěvnost v Evropě.

Návštěvnost Top 10 internetových stránek evropských novin v červnu 2011

Zdroj: ComScore

-mav-