MF Dnes jde do časopiseckých edicí

úterý, 20. září 2011, 07:30 Tisk MediaGuru

Největší tuzemský celostátní zpravodajský deník zkouší zvýšit příjmy pomocí samostatně prodejných magazínových titulů.

Deník MF Dnes vydá během podzimu samostatně prodejné časopisecké tituly, kterými bude chtít přispět ke zvýšení příjmů z prodaného nákladu a inzertního prostoru svého hlavního titulu. Do jisté míry tak může pomoci vyrovnat letošní inzertní pokles, který u deníku MF Dnes zatím v letošním roce podle počtu proinzerovaných stran představuje 19 %.

Tzv. bookmagy (časopisecká vydání v lepené vazbě s křídovou obálkou) už úspěšné z portfolia vydavatelství Mafra vydávají Lidové noviny. MF Dnes tak otestuje obdobnou strategii, kterou navazuje na loňský magazín, vydaný na letní měsíce.

Jedním z témat edice Dnes+ bude speciální magazín Ona & On aneb Partneři slavných, který vyjde na začátku listopadu. Vydavatel počítá s tištěným nákladem 60 tis. výtisků a prodejní cenou 39 Kč. Obsahově má magazín přinést rozhovory s protějšky slavných osobností o tom, jak vidí své partnery a jejich životní cesty. Dalším z témat magazínových vydání by mělo být vaření.

Tematické bookmagy mohou být jedním ze sub brandů deníku. Například v případě Lidových novin pomáhají magazínové edice společně s dalšími suplementy měnit strukturu příjmů titulu. Jak v rozhovoru pro MediaGuru.cz řekl šéfredaktor Dalibor Balšínek, poměr inzertních příjmů z tištěných novin ve srovnání s jinými produkty spojenými se značkou deníku se tím tak může měnit. U Lidových novin poměr dosahuje 40:60 ve prospěch tištěných novin.

-mav-