Nabídka starších českých pořadů je už přebraná

pondělí, 12. září 2011, 07:35 TV Martina Vojtěchovská

Janis Sidovský, ředitel vlastní tvorby a marketingu TV Barrandov, naznačuje, že televize v příštím roce upraví svůj koncept a zaměří se i na nové formáty.

TV Barrandov vstoupila do letošního roku s cílem dosáhnout 7-8% podílu na sledovanosti. Věříte, že se letos na tuto hranici dostanete, nebo půjde spíš o záměr pro příští rok?

Celodenního průměrného podílu mezi 7 až 8% jsme letos opakovaně dosáhli a náš share, zejména v prime time, kontinuálně roste, takže cíl považuji za reálný.

Na podzim přicházíte s pořadem To byl náš hit. Proč jste zvolili tento formát a jaké sledovanosti očekáváte, že může dosáhnout?

Pokud bude stejně úspěšný, jako sobotní Barrandovský videostop, jehož průměrný podíl osciluje mezi 8-9%, budeme spokojeni. Sázka na zábavu se nám dosud osvědčila, naše vlastní formáty jako Tajemství, Prominenti nebo některé eventy dosahují nadprůměrných hodnot share. Jsme patrně jedinou českou stanicí, které nová vlastní tvorba, čímž nemyslím licenční zábavné a dramatické formáty, letos vyšla podle očekávání.

Pořad, v němž Barrandov hledá nejoblíbenější český hit, nasazujeme na základě trvajícího zájmu o domácí písničky. Chceme využít momentální absence hudebně-zábavných pořadů na obrazovkách, podle průzkumů má právě o tento typ pořadu se živým zpěvem a zavedenými hvězdami náš divák poptávku.

Vaše programová strategie je postavena na českých pořadech i starší produkce. Je ale otázka, zda lze tuto strategii rozvíjet i do budoucna. Neobáváte se určité opotřebovanosti v průběhu následujících let?

Trefili jsme se do momentální nálady diváků. Zájem o tváře a seriály šedesátých až osmdesátých let potvrdil nejen úspěch Barrandovského videostopu, ale i sledovanost většiny filmů a seriálů z předrevoluční éry. Koneckonců, naší cestou se inspirovaly i některé konkurenční stanice, když nasazují díla té doby. Už v příštím roce bych ale chtěl kormidlem zatočit směrem k novějším formátům, což ale neznamená, že na odkaz slavné filmové značky rezignujeme. Barrandov naší image propůjčuje silnou českou tradici, kterou ctíme.

Pravdou je, že zájem o českou produkci nebo o starší pořady začaly v současnosti více projevovat i jiné TV stanice. Neznervózňuje vás toto jejich chování?

Mám pro jejich snahu pochopení, všichni se od někoho učíme.

Do jaké míry má pro vaši televizi smysl soutěžit s velkými komerčními stanicemi při programování pořadů v těch dnech, kdy nasazují své hlavní pořady?

Od začátku nám je jasné, že první roky vysílání by znamenaly souboj Davida a Goliáše, kdybychom se do nějakého přímého klání pustili. Přestože nasazujeme atraktivní tituly, víme, že existujeme necelé 3 roky a loajalita diváků je v Česku vysoká, proto cesta ke změně návyků dlouhodobá. Když se ale naše prime time pořady objevují v TOP 10 nejsledovanějších titulů večera všech stanic, pak je jasné, že začínáme být plnohodnotným hráčem. Proti esům konkurence nabízíme alternativu, která má šanci uspět. Například Hrabě Monte Cristo byl nasazen proti startu seriálu Expozitura a dosáhl standartního podílu, jakého ve středu večer dosahujeme. Silná protihra se jeho sledovanosti nijak nedotkla.

Jakou stanici tedy považujete za svého největšího konkurenta?

Podle analytiků k nám přepínají diváci všech plnoformátových stanic.

Na podzim budete vysílat také další ze starších předrevolučních seriálů Inženýrská odysea. Můžete naznačit, o jakých seriálech z dřívější doby uvažujete pro rok 2012?

Nabídka České televize, která právy k vysílání disponuje, je poněkud omezená. Upřímně by se dalo říct, že je přebraná. Tituly jako Cirkus Humberto nebo Arabela veřejnoprávní stanice uvolnit zatím neplánuje, a tak mám za to, že si pro příští rok budeme velmi pečlivě vybírat a je možné, že si v dané konstelaci nevybereme.

Podíl TV Barrandov na sledovanosti se postupně zvyšuje, cítíte i lepší postaveni na reklamním trhu?

Naše příjmy z prodeje reklam stouply trojnásobně a kopírují vzestup sledovanosti.

Nakolik pro vaši televizi může být existenční záležitostí rozhodnutí spojené s novelou zákona o ČT a s povinností komerčních stanic odvádět část z reklamních výnosů na financování českého filmu?

Samozřejmě, že se nás povinnost odvádět miliony dotkne, nepočítali jsme s tím, projednávání bylo z našeho skromného pohledu poněkud překotné. Na druhou stranu příjmy TV Barrandov stoupají a pokud si úředníci takto představují podporu nových subjektů v rámci procesu digitalizace, budeme se muset k tomu postavit odpovídajícím způsobem.

Co považujete za nejnutnější, aby TV Barrandov mohla dále upevňovat a vylepšovat svoji pozici na trhu? 

Udržet a posilovat objem zadavatelů reklamy a divákům nabízet stále atraktivnější program, který bude alternativou ke stávajícím plnoformátovým stanicím.