Pawlowski prodal Týden a Instinkt

pátek, 30. září 2011, 09:58 Tisk MediaGuru

Sebastian Pawlowski dokončil prodej svých titulů Týden a Instinkt. Kupcem je společnost Jaromíra Soukupa Empresa Media.

Podnikatel Sebastian Pawlowski, který je na českém tiskovém trhu znám především jako majitel vydavatelství Mediacop, dokončil prodej svých titulů, který se táhl několik měsíců. Jde o zpravodajský týdeník Týden a společenský týdeník Instinkt, stejně jako online verze obou titulů. Předmětem prodeje je i ochranná známka k časopisu Mladý svět, který Mediacop před lety zakoupil. Pawlowski má podle oficiální zprávy ve vydavatelství dál zůstat v pozici vydavatele.

Vydavatelská práva jsou s platností od 1.10. převedena na společnost Empresa Media, majitele mediální agentury Médea Jaromíra Soukupa.

"Když jsem v roce 2000 v Česku začal s vydavatelskou činností a za symbolickou cenu koupil od společnosti Ringier ČR časopis Týden, neočekával jsem, že budou Týden a posléze i Instinkt na českém mediálním trhu tak úspěšní. Velmi mne těší, že právě společnost Empresa Media, která se skvěle vyzná na našem mediálním trhu, koupila vydavatelská práva a bude nadále nejen pokračovat, ale i rozvíjet tyto produkty," uvedl k transakci majitel Mediacopu Sebastian Pawlowski.

Jaromír Soukup, jehož rodina ovládá společnost Empresa Media, k tomu uvedl: „Empresa Media je ambiciózní společnost, která má know how v oblasti vydavatelských činností a jí vydávané tituly se budou nadále rozvíjet s respektem k nejlepším  pravidlům a tradicím žurnalistiky. Velmi oceňujeme dosavadní stav titulů, které kupujeme a velmi si vážíme tvrdé práce, kterou dosavadní vydavatel, Sebastian Pawlowski, odvedl a výsledků, kterých touto prací dosáhl. Proto je pro nás ctí, že pan Pawlowski bude pokračovat ve své úspěšné činnosti ve funkci vydavatele,” uvedl.

Pawlowski se tak ale coby vlastník zcela stahuje z tiskového trhu. Vedle obou zmíněných týdeníků vydával Mediacop také noviny. Šlo o nedělník Nedělní svět, jehož vydávání bylo zastaveno, a bulvární Aha!, které začalo jako nedělník a posléze přešlo na denní periodicitu. Deník Aha! však nakonec Pawlowski prodal vydavatelství Ringier (dnes Ringier Axel Springer).

-mav-