Google bude pokutovat přespříliš reklamy

pátek, 25. listopadu 2011, 07:30 Internet & Mobil MediaGuru

Firma chystá změnu algoritmu, která ve vyhledávání znevýhodní stránky, na nichž reklama převažuje nad obsahem.

Penalizovat webové stránky plné reklam, avšak bez relevantního obsahu se do budoucna chystá společnost Google.

Na webdeveloperské konferenci PubCon takový záměr představil Matt Cutts, vedoucí týmu, jež má ve firmě na starosti internetový spam.

Vyhledávací algoritmus, který množství reklamních odkazů na webu zohlední, je momentálně ve fázi interního testování. Termín jeho nasazení zatím nebyl oznámen.

Google svůj algoritmus naposledy upravil koncem října. Nejvýznamnější změnou bylo zvýhodnění stránek s aktuálními tématy. Modifikace, jež ovlivnila výsledek téměř třetiny vyhledávání, tak mimo jiné zlepšila i indexaci obsahu sociálních sítí. Do té doby vyhledávací roboti spolu s aktuálností tématu zohledňovali též celkovou popularitu webu.

Řada odborníků na SEO se přitom domnívá, že Google s penalizací reklamy začal již letos v létě, kdy do provozu uvedl verzi vyhledávacího algoritmu nazvanou Panda. Internetový gigant okamžitý propad, který se po zavedení Pandy u některých webů projevil, však tehdy vysvětlil počátečními technickými problémy.

V současnosti jsou webové stránky ve vyhledávání nejčastěji penalizovány kvůli skrytému textu a odkazům, hromadění klíčových slov či zdvojování obsahu, aby se stránka jevila informačně bohatší. Google trestá i projekty podporující záměrné, ať již placené či neplacené, vzájemné odkazování s jinými weby.

Největší světový vyhledávač své algoritmy mění a vylepšuje soustavně. Na řazení výsledků má vliv přes 500 různých faktorů. Otázkou proto je, do jaké míry množství reklamy na stránce, jakožto jen jediný z nich, dokáže celkové řazení výsledků ovlivnit.