Facebook rozjede reklamu v mobilech

úterý, 03. ledna 2012, 13:30 Internet & Mobil MediaGuru

Před prvním veřejným úpisem akcií spustí sociální síť nový reklamní formát určený speciálně pro mobilní telefony. Na podporu své reklamy chystá i vlastní kreativní ceny.

Start nového reklamního formátu pro mobilní telefony je dle neoficiálních informací chystán na březen tohoto roku. Facebook jej chce nabídnout ještě před plánovanou první veřejnou nabídkou akcí a dosáhnout tak vyšší úpisové ceny.

Formát má být mobilní verzí takzvaných sponzorovaných zpráv, tedy reklamy, která ve spojení se značkou využívá aktivit facebookých přátel uživatele. Kromě údajů o uživateli má pracovat také s jeho aktuální polohou (více o původních sponzorovaných zprávách zde).

Ačkoliv reklamní formáty určené pro mobilní telefony nabízejí firmy jako Google či Apple již několik let, představitelé sociální sítě přesto věří, že firma zadavatelům nabídne daleko přesnější cílení než reklama v prohlížeči či mobilních aplikací. A to především díky objemu dat, které o svých uživatelích sbírá.

Facebook v mobilní reklamě dosud spíše experimentoval. Dosavadní služby určené speciálně pro mobilní telefony, např. slevy u lokálních obchodníků nabízející Deals, však vždy ukončil poměrně záhy po jejich spuštění. Potenciál růstu mobilní reklamy tak dosud využívají především již zmiňované firmy Google a Apple, které světově ovládají 24 respektive 15 % trhu s mobilní reklamou.

K podpoře svých reklamních formátů Facebook pak také udělí vlastní kreativní ocenění. Facebook Studio Awards, jak je pojmenováno, v několika kategoriích odmění nejzajímavější reklamní počiny na této sociální síti.

Mezi porotci vybírajícími nejlepší kampaně roku 2011 v oblasti komunitního marketingu figurují kreativci a šéfové největších amerických reklamních a online agentur. O tom, kdo ceny obdrží, by mělo být jasno v únoru. Facebook dosud obdržel stovky přihlášek z přibližně čtyřiceti zemí světa.

-ptv-