Britové se bouří proti inzerci v nedělníku Sun

pondělí, 27. února 2012, 07:28 Internet & Mobil MediaGuru

Reklamní zadavatelé, kteří inzerovali v prvním vydání nedělníku Sun, čelí ostré kritice zákazníků. S reklamou v novém bulváru mají okamžitě přestat.

První číslo bulvárního titulu The Sun on Sunday, kterým vydavatelství Ruperta Murdocha na britském nedělním trhu nahradilo zrušený News of the World, v neděli na sociálních sítích vyvolalo stovky negativních reakcí.

Překvapivě však nešlo o odezvu na obsah novin, nýbrž o kritiku reklamních zadavatelů, kteří se v něm rozhodli inzerovat. Nevole zákazníků se snesla především na mobilní operátory O2, Vodafone a T-Mobile, na jejichž facebookových profilech se během včerejšího dne objevily stovky rozhořčených komentářů.

Uživatelé sociálních sítí firmám vyčítají podporu titulu, který je de facto náhradou za zrušený News of the World. Činnost tohoto dlouholetého bulvárního nedělníku byla ukončena v polovině loňského roku kvůli rozsáhlé aféře s telefonními odposlechy. Zákazníci teď operátorům připomínají, že stovky z nich jsou přímými oběťmi zmiňovaného skandálu.

Reakce firem na nenadálou aktivitu internetových uživatelů se různí. Zatímco Vodafone více než pětistovku ohlasů smazal, vyjádření O2, že firma kritizované noviny považuje pouze za nedělní verzi deníku The Sun, zůstalo skryto kdesi ve vláknu dalších patnácti set komentářů.

Jak se k požadavku na stažení reklamy z titulů vydavatelství News Corporation britští operátoři nakonec postaví, je zatím otázkou. V minulosti ale již řada firem kvůli tlaku uživatelů sociálních sítí své záměry přehodnotila.

Oděvní značka GAP například před dvěma lety upustila od plánované změny loga. Společnost Nestlé zase díky protestům zákazníků přestala nakupovat palmový olej od firem, u nichž hnutí Greenpeace zjistilo poškozování indonéských deštných pralesů.

A změnu firemní politiky si vyžádal také incident před hongkongským obchodem Dolce & Gabana.

Poté, co ochranka na chodníku před provozovnou omezila fotografa, který si chtěl pořídit snímek značkového butiku, se na facebookovém profilu firmy objevilo na 13 tisíc stížností.


-ptv-