F-commerce ve fázi testování

úterý, 21. února 2012, 17:15 Internet & Mobil MediaGuru

Světové značky začínají prozkoumávat možnosti Facebooku v oblasti přímého prodeje.

Facebook zdaleka ještě nevyčerpal všechny své možnosti. V současné době testují F-commerce v praxi tak velcí hráči na trhu, jako je Procter & Gamble, Reckitt Benckiser nebo Netflix.

Procter & Gamble se vydal nejtradičnější cestou, kdy propojil firemní FB profily mnohých svých značek s prodejními kanály, jako je Amazon, Off the Wall nebo PFS Web. Pro společnost představuje Facebook především novodobou formu osobního kontaktu, který do jisté míry může nahradit kontakt s prodavači, který je znám z lokálních obchodů.

Reckitt Benckiser, společnost specializující se mimo jiné i na čisticí prostředky pro domácnost, uvedl rozšíření svého stávajícího produktu Cillit Bang pod názvem nový produkt All in 1 Dish & Surface pouze na Facebooku. Podle Stefana Gaa, marketingového ředitele společnosti, jim tento způsob F-commerce umožňuje osobní interakci s jejich cílovou skupinou a téměř okamžitou zpětnou vazbu.

Netflix, onlinová streamingová služba, pro změnu umožňuje svým zákazníkům z Latinské Ameriky a Kanady shlédnout filmy rovnou na sociální síti. Zde však i vedení společnosti přiznává, že přínos této FB služby pro jejich značky zatím není zatím zcela jasný.

Na druhou stranu však již existují i společnosti jako Gamestop, JC Penney nebo Nordstrom, které v uplynulých 12 měsících svůj F-obchod spustily a po dosti krátké době opět ukončily.

Na závěr lze říct, že F-commerce je stále ještě v plenkách, jeho meze a možnosti se tak objasní až v následujících měsících, ale již teď se ukazuje, že zde existuje jistý potenciál.

-kch-