Nedělní Blesk chystá relaunch

čtvrtek, 02. února 2012, 08:06 Tisk MediaGuru

Nejprodávanější český nedělník se od neděle 12. února představí v nové podobě.

Vydavatelství Ringier Axel Springer CZ připravuje změny ve svém klíčovém nedělníku Nedělním Blesku. Od 12. února má tento nejprodávanější český nedělník začít vycházet v nové podobě. Změny se dotknou jak obsahu, tak grafiky.

Nedělní Blesk chce čtenářům představit nové rubriky, více se zaměřit na společenská a vztahová témata a nabídnout novou podobu TV programu. V grafickém zpracování, které celkově plánuje zpřehlednit, bude chtít Nedělní Blesk více pracovat s většími fotografiemi a zejména s kresleným humorem a komiksy. Na druhé straně by se měl vždy objevovat kreslený humor od Petra Urbana.

Naposledy se lídr nedělních titulů měnil na začátku roku 2009. Ani jemu se ale nevyhnul pozvolný pokles prodaného nákladu. Podle auditovaných dat ABC ČR dosáhl průměrný prodej Nedělního Blesku v listopadu loňského roku 221 tisíc výtisků. V roce 2006 v průměru prodával přes 290 tisíc. S průměrnou čteností  790 tisíc čtenářů je druhým nejčtenějším v segmentu společenských titulů po Rytmu života 845 tisíc.

Nedělní distribuce je ale specifická a Ringier v ní může těžit ze svého dominantního postavení. Všechny tituly, které v neděli vycházejí, jsou totiž z jeho portfolia. Vedle Nedělního Blesku je to ještě Nedělní Aha! (průměrný prodej 79 tis. v listopadu 2011) a Nedělní Sport (33 tis. v listopadu 2011). To celkově znamená souhrnné prodeje titulů vycházejících v neděli na úrovni cca 330 tisíc výtisků. Je to o 200 tisíc méně, než kolik se prodávalo v nejúspěšnějším období českých nedělníků v roce 2005 (531 tis.). Koncept seriózního nedělníku se na českém trhu neujal.

-mav-