Babišovy týdeníky 5+2 dny startují

čtvrtek, 08. března 2012, 07:47 Tisk MediaGuru

Na regionální tiskový trh vstupuje nový hráč - zdarma distribuované týdeníky 5+2 dny společnosti AGF Media. Zahájily v západních Čechách.

Zdarma distribuovaný týdeník 5+2 dny podnikatele Andreje Babiše vychází ve čtvrtek 8. března poprvé. Odstartoval v západních Čechách, zatím vychází v deseti okresech. Podle původních plánů se má ale rychle rozšířit do ostatních částí republiky, a to v masovém nákladu, blížícímu se 1 milionu výtisků. Celkově se počítá až se 150 novináři, redakce má mít týdeník v každém bývalém okresu po celé republice. Týdeník je distribuován zdarma do schránek, nebo ho čtenáři najdou ve stojanech na veřejně přístupných místech. Jeho součástí je i TV program.

“Nový týdeník je především regionální periodikum, a proto bude přinášet čtenářům hlavně zprávy a zajímavé čtení z jejich nejbližšího okolí,” uvádí v úvodníku nového týdeníku ředitelka redakcí Alena Nová. Dodává, že redakce se budou také věnovat některým informacím ze sociální a zdravotnické oblasti. Do budoucna plánují, že v něm budou rady, jak ušetřit nebo jíst zdravě. “Důležitá je však prosperita týdeníku, a ta se dá zajistit pouze dostatkem inzerce. To znamená, že v něm firmy či politické strany dostanou prostor soutěžit o přízeň lidí. Budeme ale důsledně dodržovat pravidlo, že reklama musí být označena jako inzerce, aby čtenář rozeznal, co je reklama a co článek nezaujatého novináře,” stojí rovněž v úvodním vydání.

Vydavatelem týdeníků je společnost AGF Media, stoprocentně vlastněná firmou Agrofert Holding podnikatele Andreje Babiše. Přestože AGF chce vybudovat podobnou strukturu, jakou mají regionální deníky Deník vydavatelství Vltava-Labe-Press, svým konceptem se Babišův projekt nejvíce podobá týdeníkům Sedmička vydavatelství Mladá fronta a bude tedy přímou konkurencí těmto titulům. Oba uvedené subjekty tedy budou patřit k hlavním konkurentům nových týdeníků, stejně jako řada radničních titulů a titulů, které v regionech vydávají solitéři.

Nový týdeník vstupuje na tiskový trh v době, kdy inzertní rozpočty zadavatelů se snižují a kdy i samotný regionální trh prochází konsolidací. Je zjevné, že tituly mají pomoci Babišovi a jeho politické iniciativě Ano 2011 v parlamentních volbách v roce 2014. Před zahájením příprav vlastního projektu se Babiš podle neoficiálních informací zajímal o koupi regionálních Deníků, ale i vydavatelství Mladá fronta, které je vydavatelem Sedmičky. Protože se na jejich koupi nedohodl, založil si vlastní projekt.

-mav-