Pinterest: tipy k využití pro marketing

pátek, 02. března 2012, 07:30 Internet & Mobil MediaGuru

Pinterest právě zažívá raketový růst. Všeobecně se líbí a mezi marketéry začíná vzbuzovat výjimečnou pozornost.

O Pinterestu už slyšel pravděpodobně asi každý. Jedná se o jednoduchý koncept sociálního média, který výborně funguje. V poslední době se tato virtuální nástěnka, kde je možné sdílet nejen odkazy, ale hlavně zajímavé obrázky, dostala mezi pět nejčastěji navštěvovaných sociálních médií.

Podle lednové studie Shareaholic vykazuje Pinterest vyšší návštěvnost než Google+, YouTube a Linkedln dohromady. Navíc už tzv. šlape na paty takovým velikánům, jako je Twitter, nebo dokonce Google (více o tom zde). Ale i přesto zůstává znalost Pinterestu u marketérů jen na teoretické rovině.

Proto přinášíme několik tipů, jak Pinterest co nejlépe využít pro svou marketingovou komunikaci.

Nejprve je důležité zaregistrovat si svou „Pinterestní“ doménu. Snadno se totiž může stát, že si ji přivlastní někdo, kdo se značkou společnosti nemá nic společného.

Pinterest představuje velmi dobré místo zejména k vizuální propagaci značky. Umožňuje nahrávat propagační fotografie ve vysoké kvalitě, a vytvářet tak atraktivně vyhlížející produktové katalogy.  Pěkným příkladem je nástěnka amerického obchodu s oblečením a doplňky Nordstrom.

Další výhodou Pinterestu je jeho způsob organizace podle témat a zájmů. Jednotlivé nástěnky se tak mohou týkat například svateb, dekorací, dárků, receptů, barev aj. V rámci jednoho profilu je také možné navodit jednotlivými nástěnkami určitou atmosféru či náladu, což může posílit konzistentní obraz dané značky. Dobré je však na svou nástěnku „připíchnout“ i jiné než jen produktové fotografie. Například americký obchod s nábytkem a dekorací West Elm na svou tematickou nástěnku Akvamarín zařadil jen 3 své produktové fotografie. I tak však dosáhl skvělého výsledku.

Na produktové fotografie je dobré přidat i cenu, za kterou je možné produkt koupit. Díky tomu se může návštěvník dané firemní nástěnky velmi dobře orientovat.

Stejně jako na Twitteru i na Pinterestu existuje tzv. hashtag, podle kterého je možné vyhledat jednotlivé nástěnky, proto je určitě doporučeníhodné hashtagy používat.


Nakonec jako každé sociální médium by měla i firemní stránka Pinterest vybízet své návštěvníky k interakci. Jednak by jim měla umožnit prostřednictvím tlačítka Pin It tzv. „výpůjčky“ obrázků, které si připíchnou na svou nástěnku. Jednak by měla komunikovat otevřeně, nechat svým návštěvníkům na nástěnce prostor k vyjadřování a sdílení tematicky relevantních obrázků.

Ačkoliv se dá říci, že Pinterest je ještě dosti mladé médium, už to vypadá, že ho čeká velmi dobrá budoucnost.

Zdroj: Mashable

-kch-