Seznam.cz spouští Mixér, svoji hudební televizi

středa, 25. dubna 2012, 20:47 Internet & Mobil MediaGuru

Tuzemská portálová jednička přichází s projektem internetové hudební televize Mixér. Spustí ji v noci ze čtvrtku na pátek.

Portál Seznam.cz nabídne uživatelům od konce tohoto týdne vlastní online hudební televizi, nazvanou Mixér. Přístupná je buď přes homepage Seznam.cz, nebo přes samostatnou doménu www.mixer.cz.

Spuštění hudební televize je prvním z kroků při úpravě videoserveru Stream.cz, který Seznam 100% vlastní. Původní sekce videoklipy se ze služby Stream.cz totiž přesunula právě na samostatnou doménu www.mixer.cz. Generální ředitel Seznam.cz Pavel Zima přitom uvedl, že další změny na Stream.cz budou následovat. Nově spouštěnou službu chce navíc Seznam rozšířit i do chytrých televizorů. Naopak už nepočítá s podporou hudebního serveru MusicJet.

Mixér.cz je koncipovaný pro nenáročné přehrávání profesionálních videoklipů. Obsahuje 42 tisíc videoklipů od vydavatelských společností Universal Music, Sony Music, EMI, Supraphon, Championship Music a dalších. Seznam z nich připravuje playlisty řazené do jednotlivých kanálů. Kanály přitom nejsou k přehrávání laděny podle žánrů, ale podle nálady, pro kterou se hodí – např. party hudba, energická hudba, česká hudba, vzpomínky na 80. léta atp. Samostatný kanál tvoří hudební novinky. Celkem je možné vybírat z osmi kanálů, z nichž každý obsahuje cca 200 spotů. Jejich nabídka se pravidelně aktualizuje.

„Inspiraci jsme čerpali v naší službě Super.cz. Zatímco tam jsou články ze společnosti řazeny v časové ose za sebou podle doby uveřejnění, u hudební televize jsme do velice podobné osy seřadili náladou podobné videoklipy,“ přiblížil Pavel Zima.

Interaktivita je ale do určité míry omezená: uživatelé si mohou sestavit jeden vlastní playlist, ale nemohou spoty vyhledávat. "Hledali jsme způsob, jak uživatelům ulehčit situace, kdy prostě neví, po jakém interpretovi či hudebním albu zrovna sáhnout. Uděláme to za ně," zdůvodnil Ladislav Veselý, produktový manažer hudební televize.

Služba bude pro uživatele k přehrání zdarma. Příjmy chce Seznam.cz získávat především z prodeje reklamy – konkrétně sponzorovaného pozadí a videoreklamy. Podle Pavla Zimy to ale neznamená, že se videoreklama bude objevovat u každého spotu. Novinkou v obchodní strategii Seznamu je ale to, že se do budoucna nevyhýbá ani prodeji hudby.

-mav-