V Praze zahájí časopis CityBee, využije i QR kódů

pondělí, 28. května 2012, 07:55 Internet & Mobil, Tisk MediaGuru

Na časopisu pro Prahu se podílí i dřívější šéfredaktorka Elle Helena Kateřina Fialová. Projekt má i digitální přesah a chce využívat např. QR kódů.

Magazín s názvem CityBee vyjde poprvé 4. června v nákladu 50 tisíc kusů a bude distribuován zdarma. Za projektem stojí vydavatelství Tabernas 21. Šéfredaktorem je jeden ze zakladatelů vydavatelství Josef Šachta, který dříve vedl časopis Studenta. Za jeho vizuální stránkou stojí kreativní ředitelka Helena Kateřina Fialová, zakládající šéfredaktorka české Elle.

Tvůrci chtějí nabídnout lifestyle s návody na aktivní trávení volného času ve velkoměstě. „Oproti jiným časopisům zaměřeným na Prahu se chceme soustředit na vlastní redakční texty. Nechceme být jenom katalogem akcí nebo přehledem dění v kultuře či sbírkou PR článků. Chceme originální texty, reportáže a rozhovory,“ popisuje zástupkyně šéfredaktora Michaela Raková. Inspiraci čerpali z podobně zaměřených londýnských časopisů jako jsou například Shortlist a Style.

Lifestylový časopis určený pro Prahu a okolí bude mít i digitální přesah. Kromě čtvrtletníku a internetového portálu zároveň spustí také mobilní aplikaci.

Druhou částí projektu je web www.citybee.cz a mobilní aplikace, připravené druhým ze zakladatelů společnosti Michalem Čeřovským. Opět uvádí, že od mnoha jiných webů zaměřených na Prahu se chtějí odlišit hlavně designem. Slibují také obsáhlejší a personalizovanou databázi míst, napojenou právě na zmiňovanou mobilní aplikaci.

Uživatel si „oblíbí“ místa, která ho zajímají a pak sleduje primárně jen jejich novinky, akce a nabídky. Jedním ze způsobů „oblíbení si“ konkrétního místa nebo akce mají být například QR kódy. „Představte si, že jdete po městě a ze všech stran vám někdo svou reklamou nabízí různé akce, slevové nabídky, apod. – které vás třeba opravdu zajímají. Většinou si vezmete leták, nebo si název akce pokusíte zapamatovat. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že většinu z těchto věcí už člověk nikdy nenajde (nebo najde leták za týden zmuchlaný v kabelce) nebo většinu během pár minut zapomene. S aplikací stačí jedním sejmutím QR kódu informaci uložit do své databáze a vrátit se ke všem pohromadě později, například doma u počítače, nebo akci rovnou exportovat do svého kalendáře,“ popisuje Michaela Raková.

Web napojený na aplikaci má navíc uživateli generovat i místa podle jeho zájmu a lokality. Podobně jako ve světě funguje známá aplikace Foursquare, můžou lidé přes CityBee také doporučovat místa přátelům. Vydavatelství chce do projektu navíc aktivně zapojit i jednotlivé podniky v Praze. „Dostanou QR nálepky na dveře, aby si je člověk mohl uložit např. místo toho, aby si bral jejich vizitku. Firmy pak mohou s okruhem svých fanoušků komunikovat a nabízet speciální akce,“ uzavírá Raková. Mottem projektu je přes webovou stránku dostat lidi od počítače do víru velkoměsta.

-len-