Nový dětský kanál ČT3 má optimálně stát 233 mil. Kč

středa, 06. června 2012, 13:22 TV MediaGuru

Generální ředitel ČT Petr Dvořák představil Radě ČT svou představu dětského kanálu ČT3. V optimálních nákladech počítá s částkou 233 mil. Kč.

Tématem prezentace byla základní filosofie a programová koncepce dětského kanálu ve třech různých variantách z hlediska rozpočtu. Koncepce nového dětského kanálu ČT3 počítá  s velkým důrazem na vlastní tvorbu a živé interaktivní pořady, doplněné současnou akvizicí. Zahraniční pořady mají být vysílány v původním znění s titulky a mají být propojeny s vysíláním na internetu.

Management ČT v současnosti pracuje s třemi variantami dětského kanálu. Levnější varianta znamená úměrně menší počet premiérových pořadů v roce, v létě vysílání repríz a nižší počet premiérové vlastní tvorby. V optimální variantě počítá ČT s náklady 232,6 milionů korun. V nejlevnější variantě jsou náklady vyčísleny na 195,5 milionů korun. O finálním technickém řešení a distribuci dětského kanálu v současnosti probíhají jednání s ČTÚ. Management ČT předloží Radě ČT návrh na zavedení nového kanálu do konce června, rada o něm bude jednat na následující schůzi v červenci.

V navrhovaném programovém schématu cílí nový dětský kanál na několik věkových skupin. Těžištěm vysílání vlastní tvorby pro mladší děti ve věku 4–8 let bude doba mezi 16.00 až 17.30 hod., ve které se budou moci zapojit do dětské soutěže, vzdělávacího pořadu nebo se pobavit s Kouzelnou školkou. Od 17.30 do 20.00 hod. bude vysílání zaměřeno na starší děti ve věku 9–12 let a přinese například živé kontaktní pásmo nebo zábavný pořad. Večerní vysílání bude oslovovat teenagery ve věku 13–18 let prostřednictvím například dětské talentové show, českého seriálu typu Arabela, rodinného sitcomu, přenosů koncertů, dobrodružných seriálů, pohádek a filmů. Pozdější čas po 22. hodině bude patřit mladým lidem starším 18 let.

„K přípravě vysílání nového speciálního kanálu pro děti a mládež přistupujeme velmi zodpovědně, protože děti jsou pro veřejnoprávní televizi jednou z nejdůležitějších cílových skupin. Snažili jsme se sestavit takový program vysílání, aby děti bavil, zároveň jim nenásilnou formou přinášel i poznání a mohly se ho přímo účastnit prostřednictvím internetu a dalších moderních technologií,“ říká ke vzniku dětského kanálu generální ředitel České televize Petr Dvořák.

-mav-