Provozní zisk Seznamu vloni překročil 1 mld. Kč

čtvrtek, 14. června 2012, 11:09 Internet & Mobil MediaGuru

Tuzemská internetová jednička Seznam.cz pokračovala i v loňském roce ve zvyšování tržeb a provozního zisku, kde pokořila hranici 1 miliardy Kč.

Provozní výsledek hospodaření tuzemské internetové jedničky, společnosti Seznam.cz, překročil v loňském roce 1 mld. Kč (1,031 mld. Kč) a meziročně vzrostl o 14 %. Na setkání s novináři to dnes uvedli manažeři společnosti. Tržby Seznamu vloni dosáhly 2,681 mld. Kč, což představovalo 19% meziroční navýšení. Seznamu se tak daří zvyšovat tržby i přes celkový pokles mediálního trhu: v loňském roce dokonce rostly tržby společnosti rychleji než o rok dříve (15 %).

Na příznivých výsledcích se zejména odrazil nárůst služby Sklik, která zprostředkovává reklamu založenou na kliknutí. Ta měla na Seznamu podíl 30 %, klasická zobrazovaná reklama pak zhruba čtvrtinu, oborové služby jako Sreality.cz či Sauto.cz 25 % a firemní katalog 20 %.

Seznam.cz v loňském roce získal stoprocentně pod svá křídla společnost Global Inspiration, provozovatele videoportálu Stream.cz a také jeho hospodaření vylepšil. „Za loňský rok se podařilo obrátit hospodaření firmy do plusu,“ informoval výkonný ředitel Michal Feix. Jak uvedl, v roce 2010 byl Stream ve ztrátě 20 mil. Kč, po integraci do Seznamu se za letošní rok dostal na černou provozní nulu.

Podle generálního ředitele společnosti Pavla Zimy se firma letos vrátila tam, kde v roce 1996 začala - tedy k uživatelům. „Služby děláme především pro uživatele, jednoduše tak, aby uživatel hned poznal, k čemu je služba dobrá. Chceme potvrdit pozici jedničky na trhu a udávat směr,“ uvedl.

V oblasti internetové reklamy se Seznam zabývá hledáním možností využití nových formátů, zejména videoreklamy a mobilní reklamy. „Jsme zde na půli cesty. Nejvíce úsilí vkládáme do videoreklamy,“ zmínil Michal Feix.

Seznam v letošním roce představil např. inovovanou podobu sportovního webu Sport.cz, novou podobu Počasí, spustil hudební televizi Mixér.cz, která nahradila Stream Music. Mixér.cz v současnosti zaznamenává denně v průměru více než 0,5 mil. kliků a uživatel na stránkách v průměru stráví 40 min. denně. Hlavní inovací, na které Seznam.cz letos pracuje, je nová podoba emailu. V červenci by už mělo dojít k postupnému „přepínání“ do nového řešení. Na začátku prázdnin Seznam rovněž spustí turistické mapy na webu Mapy.cz.

-mav-, -čtk-