Jak využít digitálu u módních značek

úterý, 10. července 2012, 07:25 Lady Guru, Internet & Mobil, Reklama MediaGuru

Módní značky nemají snadnou pozici. Zápasí s velkou konkurencí, snaží se strefit do rozmanitého vkusu a nabídnout kousky pro různé typy postav. Digitální novinky pro ně proto představují zajímavá řešení.

V popisu práce každé módní značky je především nabízet každou sezónu trendy oblečení, protože jedině tak mohou obstát v současném tržním prostředí. Značky obvykle disponují kamennými obchody, kde si zákazníci mohou vybrané kousky vyzkoušet a kde jsou někdy i prodavačky ochotné s výběrem poradit. Vedle toho si většina značek zřídila i své internetové stránky, které někdy doplňuje o sociální média. Možností, jak se od své konkurence odlišit dále, však již příliš nezbývá.

Řešení, jak se přesto odlišit, přichází spolu s digitálními a technologickými vymoženostmi.

Například oděvní společnost C&A se ve své brazilské kampani „Fashion like“ zaměřila na pomoc svým zákaznicím, tápajícím, co si mají koupit, aby se to líbilo okolí. Za tímto účelem dala svou novou kolekci v plné šíři na Facebook, kde se uživatelky mohly vyjadřovat k jednotlivým modelům. V reálném čase se pak počet „lajků“ zobrazoval v místě prodeje na speciálních ramínkách, které tak mohly nerozhodné zákaznice nasměrovat v nákupu. Výsledkem kampaně byl obrovský mediální zásah: celkově byla kampaň zmíněna 7 011x a zasáhla 8 872 606 lidí. Rovněž došlo k výraznému nárůstu FB fanoušků, kterých přibývalo až 1 000 denně.

Podobný princip použila módní značka Diesel, která na to šla však opačně. Nechala totiž zákazníky „lajkovat“ oblečení přímo v obchodě prostřednictvím QR kódů, což se posléze objevilo i na jejich FB zdi.

Technologii QR kódů využila i internetová aukční síň e-Bay. K prezentaci své nabídky oblečení využila v New Yorku „offlinové“ kamenné výlohy, kde k jednotlivým kouskům připojila QR kódy, které vedly přímo do e-shopu.

Neotřelou výlohou zaujala zákazníky francouzská značka dámského prádla Empreinte ve svém butiku L’Atelier lingerie, když k návštěvě lákala atraktivním hologramem.

Další možností, jak se odlišit, je zákazníkům usnadnit výběr náročných kousků oblečení, jako jsou například džíny. Většina zákazníků neví, který střih jim přesně sedí, a zkoušení jednoho páru za druhým je může značně otrávit. Proto některé obchody zkoušejí novou technologii 3D modelingu, například Bodymetrics, jež využívá vstupního zařízení Kinect od společnosti Microsoft. Díky Bodymetrics je možné naskenovat zákazníkovo tělo a vybrat střih, který mu padne jako ulitý, a to jak v kamenném obchodě, tak v internetovém prostředí.

Kromě výběru dobrého střihu je také možné nabídnout zákazníkům program, ve kterém si mohou oblečení sladit a rovnou koupit. Takovou službu nabízí agregátorský server www.polyvore.com, kde si internetoví uživatelé mohou zkusit různé kombinace oblečení, které je reálně dostupné, či nechat se inspirovat kreacemi jiných.

Možností nových řešení, jak zákazníky nalákat do obchodu a usnadnit jim nákup oblečení, je celá řada. Zbývá je jen umět využít.

-kch-