Konzumace TV obsahu díky online platformám roste

čtvrtek, 19. července 2012, 03:04 Internet & Mobil, TV, Výzkum MediaGuru

Společnost ComScore zjišťovala, jaký efekt má na televizní konzumaci sledování TV obsahu tradičními a novými digitálními cestami.

Zvyšující se penetrace tabletů, chytrých telefonů a současný rozmach internetu, podporuje sledovanost televizního obsahu díky mobilitě v různých místech a v rozličných časech. Přestože stále velká část televizního obsahu je konzumována přes tradiční TV obrazovky, v populaci se zvyšuje počet lidí, kteří využívají možnosti konzumace přes nové digitální platformy. Jejich počet už přitom začíná být významný, zjistila studie.

Výzkum, který uskutečnila americká společnost ComScore společně s CIMM, se snažil zjistit, jakým způsobem probíhá konzumace TV obsahu napříč jednotlivými distribučními kanály. Výzkum byl uskutečněn na panelu respondentů, majících přístup jak k TV, tak i k internetu, chytrým telefonům nebo tabletům.

Studie mj. porovnávala, jak k TV obsahu přistupují různé skupiny uživatelů: jen klasických TV diváků, uživatelů, kteří sledují obsah jen digitálně (online, tablet, chytrý telefon) a nebo diváků, kteří kombinují klasické i nové cesty přístupu k obsahu (multiscreen).

Zjistila, že většina diváků stále využívá TV obrazovky jako hlavního kanálu pro konzumaci TV obsahu (72 %). Už 11 % uživatelů ale vyhledává obsah pouze digitálně a 17 % kombinuje tradiční a digitální platformy. Celkově se ale nástup nových distribučních platforem projevuje rostoucí konzumací TV obsahu jako takového, a to o cca 25 %.

Konzumace TV obsahu přes platformy

Ukázalo se také, že uživatelé, kteří využívají většího počtu distribučních kanálů, věnují v průměru sledování obsahu delší dobu než diváci, kteří sledují jen TV obrazovku.

Patrné je to zejména u uživatelů, kteří volí digitální přístup k TV obsahu. Jejich průměrná doba sledovanosti na nových distribučních platformách je vyšší než u klasických TV diváků.

Index (min): strávená doba sledováním TV obsahu

Doba (v min) strávená na jednotlivých platformách

Přístup k obsahu v průběhu dne

Zdroj všech dat: ComScore: How Multiscreen Consumers Are Changing Media dynamics

-mav-