Rozšířená realita se prosazuje v retailu, využije ji i Ikea

úterý, 24. července 2012, 07:35 Internet & Mobil MediaGuru

Virtuální prvky se v retailu stávají masovou záležitostí. Po Tesku ji využije také Ikea. IBM zase připravuje aplikaci použitelnou v každém obchodě.

Švédský výrobce nábytku si od virtuálních prvků ve svém katalogu slibuje nárůst prodejů i brand engagementu.

Firma umožní prohlédnout si vybranou sestavu nábytku zvenčí, ale průřezem také zevnitř. Pro Ikeu, která katalog vydává už od roku 1951, jde po loňském uvedení katalogu jako aplikace pro mobilní telefony, o další technologickou inovaci.

Rozšířená realita se však v retailu prosazuje již delší dobu. Vloni ji do katalogu zařadilo například britské Tesco, které tak uživatelům zobrazilo produkty jako televizní přijímače či audio sestavy v reálné velikosti a ve 3D. Technologická firma IBM zase nedávno představila prototyp univerzální aplikace, která má sloužit jako pomocník při nákupech.

Program, který ponese značku konkrétního řetězce, bude zobrazovat například složení zobrazeného produktu. Zákazník ale uvidí jeho oblíbenost ve srovnání s konkurenčními výrobky, doporučení kupujících, kteří výrobek již vyzkoušeli, a ve spojení s věrnostním programem aplikace upozorní i na aktuální slevy, které může návštěvník obchodu čerpat. IBM software nabídne obchodním řetězcům již koncem letošního roku.

Jak lze rozšířené reality v retailu využít, ukazuje například úspěšná kampaň módní značky Asos. Ta technologie využila nejen k prezentaci nabízených oděvů, ale pomocí jednoduchého tlačítka umožnila i pohodlný nákup vybraného modelu.

 

Lego ve svých prodejnách zase ukázalo, co skrývá obsah každé krabice se stejnojmennou skládačkou.

A Net-A-Porter pomocí stejné technologie výrazně oživil výlohy svých obchodů.

-ptv-