Případová studie: ochutnávky Kofoly od POS Media CR
Přinášíme případovou studii využití sales promotion ochutnávek na novou Kofolu Bez cukru.

Promo akce v místě prodeje jsou oblíbenou a diskutovanou formou sales promotion. Jaké ale přináší konkrétní výsledky a jak na oslovování hosteskami reagují sami nakupující? Přinášíme případovou studii ochutnávek na novou Kofolu Bez cukru.
Klient: Kofola a. s.
Produkt: Kofola Bez cukru
Realizátor: POS Media Czech Republic
Místo realizace: Ahold (9 lokalit), Globus (15 lokalit), Makro (13 lokalit), Tesco (10 lokalit)
Termín realizace: 16. 3. - 14. 4. 2012
Cíle:
- představit spotřebiteli novou Kofolu Bez cukru
- dát možnost ochutnat výrobek
- informovat o nové chuti a novém přírodním sladidlu
- podpořit prodeje v letákovém i mimo-letákovém období
- získat loajální spotřebitele, kteří se budou ke značce opakovaně vracet
Akce doprovázející ochutnávku:
- kup 6x Kofolu 2l nebo 1,5l (z toho minimálně 1x Kofola Bez cukru) a získej zdarma své prasátko
Výsledky:
- v průběhu 101 promo dní bylo osloveno celkem 40 273 zákazníků (rozdělení dle jednotlivých řetězců viz graf níže)
- Kofolu Bez cukru ochutnalo celkem 30 252
- celkem bylo prodáno v rámci ochutnávek 23 060 výrobků Kofoly,
z toho Kofola Bez cukru 7 111 ks
- celkem bylo hosteskami rozdáno 1 477 prasátek
Rozdělení dle řetězců
Shrnutí:
Ochutnávky probíhaly ve větších městech: Praha, Brno, Jihlava, Ostrava, Hradec Králové, Pardubice, Liberec, Chomutov a další. Hosteskám, které měli promo stánek umístěn v sekci nealko nápojů, se podařilo oslovit více než 40 tisíc nakupujících a z toho více než 80 % nalákaly k ochutnávce Kofoly s přírodním sladidlem Stévie. Jednoduchý stánek s brandingem výrobku obohatil dárek v podobě prasátka. To bylo rozdáno téměř 1,5 tisícům nakupujících, kteří v ten den zakoupili alespoň 6 ks Kofoly. Ochutnávaly více ženy (15 797), ale i muži nezůstali pozadu (14 455).
Zákazníci reagovali, dle záznamů hostesek, na novou neslazenou variantu kofoly většinou pozitivně a rozhodně rozeznávali změnu chuti oproti běžné verzi Kofoly. Svěřovali se, že rádi ochutnávají novinky, ovšem preferují svou oblíbenou klasickou Kofolu. Kupovali většinou jednotlivá než celá balení a z prasátek, které mohli získat, měli radost především děti.
Tam, kde byla momentálně Kofola v akci, se prodeje pohybovaly na vyšší úrovni než v lokalitách, kde měli řetězce cenu standardní. Jediným problémem, s kterým se hostesky při realizaci potýkaly, byla nevelká zásoba zboží na prodejnách, kde ochutnávky probíhaly.
Též reakce klienta byla pozitivní. Jana Riegerová, Trade Marketing Retail Specialist společnosti Kofola, průběh komentovala: „S průběhem promotion jsme byli spokojení. Díky úspěšné promo plánujeme spolupráci s realizátorem i na dalších kampaních, které budou probíhat v letošním roce.“
Zdroj: www.mistoprodeje.cz