Zpráva CME: Podíl Novy na reklamním trhu je 66 %

středa, 01. srpna 2012, 16:30 TV MediaGuru

Podíl skupiny Nova na reklamním trhu dosáhl v letošním druhém čtvrtletí 66 %, uvádí ve své investorské zprávě mateřská CME.

Podíl televizních kanálů skupiny Nova na reklamním trhu představoval v letošním druhém čtvrtletí 66 %, naznačuje investorská zpráva mateřské společnosti CME, kterou zveřejnila v návaznosti na oznámené výsledky za období letošního dubna až června. Podíl je vypočten na základě výnosů ze spotové reklamy, sponzoringu a product placementu. Ve srovnání s druhým čtvrtletím 2011 jde o stejný výsledek, který tak ukazuje, že Nově mají stále patřit dvě třetiny reklamního trhu.

Meziroční srovnání naznačuje nárůst podílu Prima Group o 1 procentní bod a ostatních stanic (včetně TV Barrandov) o 2 procentní body. Naopak kvůli legislativnímu omezení poklesl podíl České televize na 4 %.   

Podíl stanic na TV trhu s reklamou v %, 2. čtvrtletí 2011 a 2. čtvrtletí 2012

 

Zdroj: CME

Investorská zpráva zároveň zmiňuje postavení kanálů skupiny Nova na sledovanosti v hlavním vysílacím čase v cílové skupině 15-54 let, kterou považuje za svojí klíčovou. V té za druhé letošní čtvrtletí dosáhla 38% podílu. Nižší podíl než v loňském druhém čtvrtletí přičítá jarním sportovním přenosům (např. Euro 2012). Konstatuje rovněž, že skupina CME si v Česku udržuje silný podíl na publiku, který vytvářejí zejména zpravodajské pořady a pořady domácí tvorby.  

Podíl TV stanic na publiku v %, 2. čtvrtletí 2011 a 2. čtvrtletí 2012, prime-time, D15-54

Zdroj: CME

-mav-