Krize v eurozóně brzdí růst výdajů na reklamu
Výzkumná skupina ZenithOptimedia snížila odhad letošního růstu celosvětových výdajů na reklamu na 3,8 procenta z dříve předpokládaných 4,3 procenta. Reaguje tak na negativní dopady dluhové krize v eurozóně. Informovala o tom dnes agentura Reuters.
"Eurozóna jako celek pravděpodobně přešla ze stagnace k recesi," uvedla společnost ZenithOptimedia. "Mnoho rozvíjejících se trhů navíc zpomalilo, protože klesl jejich vývoz do vyspělých zemí. Nadále však očekáváme oživení růstu výdajů na reklamu v příštích dvou letech," dodala.
V příštím roce očekává ZenithOptimedia nárůst výdajů na reklamu o 4,6 procenta. V roce 2014 počítá s dalším zrychlením růstu na 5,2 procenta. Ve Spojených státech by měl růst výdajů v příštím roce nicméně zpomalit na 3,6 procenta z letošních 4,3 procenta. Letos se ve výdajích pozitivně projeví listopadové prezidentské volby v USA.
-čtk-