Sociální sítě v B2C a B2B komunikaci

sobota, 13. října 2012, 07:59 Internet & Mobil MediaGuru

B2B a B2C komunikace není to samé, což ukazují mimo jiné i rozdíly v komunikaci na sociálních sítích, pro kterou neplatí jednotná pravidla.

Jak odlišně cílit na sociálních sítích v B2B a B2C komunikaci ukazuje ve své infografice platforma Compendium, která se zabývá obsahovým marketingem.

Například na LinkedInu snese B2B větší rozsah zprávy (tj. 16–25 slov) než B2C komunikace, pro kterou jsou vhodnější spíše delší zprávy (21–25 slov). Rozdíl v délce zprávy je ještě markantnější na Twitteru: zatímco v B2B komunikaci by ideální zpráva měla obsahovat 11–15 slov, v B2C komunikace platí pravidlo: čím kratší, tím lepší, tedy maximálně pět slov.

Rozdíl nastává i v oblasti interpunkčních znamének. Na zprávu, která obsahuje otazník, kliknou podle zjištění společnosti Compedium uživatelé sociálních sítí výrazně méně než na zprávu bez otazníku, v B2C je proklikovost nižší než v B2B komunikaci. Například na LinkedInu proklikne zprávu s otazníkem o 25 % méně lidí v B2B komunikaci a o 45 % méně v B2C. Na Twitteru reaguje na tázací zprávu v B2B o 39 % méně lidí a v B2C o 52 %.

Naopak vykřičník se v komunikaci vyplácí, alespoň tedy na LinkedInu, a to jak v B2B komunikaci, kde přináší o 26 % více kliků, tak v B2C komunikaci, kde je počet kliků jen o málo vyšší (27 %). Jinak se k vykřičníku chovají lidé na Twitteru, kde se pozoruje spíše pokles prokliků – o 15 % méně v B2B, o 8 % v B2C komunikaci.

Výrazně se také liší účinek hashtagu. Zatímco v B2B  je velmi užitečný, protože na LinkedInu se zvýší počet kliků o 56 % a na Twitteru o 193 %, v B2C komunikaci spíše škodí: na LinkedInu způsobí 20% pokles proklikovosti, na Twitteru dokonce 82%.

Použitím čísel ve zprávách na LinkedInu žádný pozitivní ani negativní vliv na B2B či B2C komunikaci nebyl prokázán. Na Twitteru však čísla ve zprávě v B2B komunikaci generuje o 50 % více kliků, v B2C o 3,5 % kliků.

Další otázkou je, kdy je nevhodnější status na dané sociální síti publikovat. Nejdříve si lidé konzultují LinkedIn, před polednem a kolem poledne přichází na řadu Twitter a kolem oběda a pak v pozdějším odpoledni si lidé rádi projdou Facebook.

Nejvhodnější den pro publikaci statusu na Linkedinu v B2B komunikaci je neděle, v B2C je lepší pondělí. Twitter je vhodný pro  středu, B2B komunikace zvládne ještě pondělí.

Celá infografika je k vidění zde.

-kch-