Centrum spustilo obchodování private exchange

úterý, 18. prosince 2012, 11:52 Internet & Mobil MediaGuru

První automatizovaný nákup private exchange v Česku zrealizovaly Centrum Holdings a Mall.cz.

Centrum Holdings zpřístupnilo první českou private exchange pro společnost Mall.cz, která nakupuje reklamní prostor pomocí DSP Adform.

Pomocí private exchange může Mall.cz nakupovat v rámci reklamního prostoru pouze ty imprese, o které má zájem. Private exchange je založena na technologii RTB, kdy se každá reklamní imprese draží v reálném čase, ale přístup do private exchange je omezen jen pro vybrané inzerenty. Ti si mohou imprese koupit předtím, než se draží v otevřené aukci. Předkupní právo jim zaručuje lepší přístup k těm reklamním impresím, které pro ně mají nejvyšší hodnotu. Inzerenti také mohou v private exchange Centrum Holdings kupovat plochy, které nejsou v otevřené aukci k dispozici. 

Centrum Holdings v současné době pracuje na rozšíření private auction na všechny standardní displejové formáty. Výsledky spolupráce hodnotí všechny zúčastněné strany velmi pozitivně. „Rádi testujeme nejnovější technologické trendy a Private Exchange se nám zatím jeví jako velmi slibné řešení. Díky přesnému zacílení jde z našeho pohledu o znatelně efektivnější formu reklamy než klasicky nakupované bannery, se zajímavých konverzním poměrem,“ říká Marek Liška, generální ředitel Mall.cz.

Ve světě jsou private exchanges trendem, což potvrzuje i Martin Švarc ze společnosti Adform. „Private Exchange je z našeho pohledu zajímavým řešením, které dává možnost VIP klientele Centrum Holdings využít jejich reklamní budget ještě efektivněji než prostřednictvím RTB. Doufáme, že v roce 2013 se tímto krokem povede nastartovat celý trh a nejen klienti ale i další média objeví potenciál Private Exchange,” uzavírá Švarc.