ÚOHS začal posuzovat prodej TV Barrandov Soukupovi

čtvrtek, 13. prosince 2012, 05:25 TV MediaGuru

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže začal posuzovat prodej TV Barrandov společnosti Empresa Media.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) začal posuzovat prodej TV Barrandov společnosti Empresa Media, kterou ovládá podnikatel Jaromír Soukup. ČTK to zjistila z webu úřadu. ÚOHS zahájil správní řízení, o povolení fúze by měl rozhodnout do poloviny ledna. Empresa Media se dohodla na odkoupení 99,7 procenta akcií společnosti Barrandov Televizní Studio, která provozuje celoplošnou TV Barrandov, se společností Moravia Steel podnikatele Tomáše Chrenka.

ÚOHS zahájil správní řízení ve středu. Posuzovat bude oblast provozování televizního vysílání. Vede pouze zjednodušené řízení,

Vydavatelství Empresa Media je spojeno s mediálním magnátem Jaromírem Soukupem, který vede největší českou mediální agenturu Médea. V jejím managementu působí také Robert Kvapil, který byl jmenován do funkce předsedy představenstva TV Barrandov.
Empresa Media v létě od Mladé fronty koupila týdeník Sedmička výměnou za prodej týdeníku Profit. Původně regionální noviny Sedmička se od srpna proměnily ve společenský týdeník o celebritách. Po prvních třech číslech, kterých se v průměru prodalo zhruba 110.000 kusů, Empresa Media navýšila náklad ze 150.000 na 300.000 kusů. Mezi její další tituly patří časopisy Týden, Instinkt nebo Top dívky.

Televize Barrandov začala vysílat v roce 2009 se zaměřením na dětské pořady a nostalgické filmy. Loni dosáhla zhruba pětiprocentního podílu na sledovanosti, čímž se po České televizi, TV Nova a FTV Prima stala čtvrtou nejsledovanější televizí na trhu.

Televize Barrandov je dlouhodobě ve ztrátě, která se ale postupně snižuje. Loni stanice prodělala 181 miliónů korun, v roce 2010 to bylo 334 milionů korun. Od roku 2009 její celková ztráta dosáhla více než miliardy korun.