Evropou se šíří úspěšná pro bono kampaň

středa, 30. ledna 2013, 18:46 Reklama MediaGuru

Televizní stanice v mnoha evropských zemích se zapojily do netradiční kampaně, v rámci níž namísto meteorologů hlásí předpověď počasí bezdomovci.

Lidé bez domova jsou novými hvězdami televizních stanic v Německu, Polsku, Rumunsku, Švýcarsku či Rusku. V těchto zemích totiž média v rámci kampaně „Dny naděje“ nahradila tradiční moderátory předpovědi počasí lidmi, kteří na meteorologických mapách počasí popisují ze zcela rozdílného pohledu.

Cílem kampaně, která původně začala jako rozhlasový spot v německých rádiích, je upozornit na neutěšenou situaci osob žijících na ulicích evropských měst. Na konci netradiční předpovědi, která kromě teplot na další den zmiňuje i jak se s nimi vypořádat bez střechy nad hlavou, žádá moderátor diváky o finanční příspěvek. Za kampaní stojí rumunská pobočka Saatchi & Saatchi.

 

Pro reklamní agentury jsou podobné charitativní pro bono kampaně především dobrým PR. Americká DDB nedávno uspěla s kampaní nazvanou „Problémy prvního světa“. Strádání občanů ostrovního státu Haiti ukázala v kontrastu s problémy běžných Američanů, mezi jejichž strasti patřily například nevyhřívané sedačky v autě či nutnost vlastnit dva bezdrátové routery k plnému pokrytí svého domu internetem.

-lmr-