Jan Andruško v HN: Klienti u nás slevu nedostanou

úterý, 29. ledna 2013, 10:07 TV MediaGuru

Generální ředitel skupiny Nova Jan Andruško v rozhovoru pro Hospodářské noviny potvrzuje cenovou neústupnost.

Skupina Nova v letošním roce nechce poskytovat zadavatelům další slevy, a to i za cenu, že prodá méně reklamy. V rozhovoru pro Hospodářské noviny to uvedl generální ředitel skupiny Nova Jan Andruško. „Řada klientů byla na reklamním trhu zvyklá na to, že si každý rok koupí ten samý produkt a budou zase znova vyžadovat 10-15% slevu. My jsme se rozhodli, že tímto způsobem už dál fungovat nebudeme. Vyjednávání jsou poměrně těžká, každopádně jestli mají marketingoví ředitelé ve firmách za úkol opět ušetřit deset procent, tak letos to pro ně nebude vůbec jednoduché,“ uvedl s tím, že Nova touto politikou sleduje ochranu svých cen. „Máme plný mandát k tomu, abychom ceny drželi a neustupovali. Pokud jde o to, že nám klesají prodeje, neznamená to, že se děje něco zásadního, my máme letos v plánu prodat méně reklamy,“ dodal.

První letošní měsíc je z hlediska zaplněnosti hlavních tuzemských TV kanálů odlišný od loňského. Podle údajů z monitoringu dosahuje podíl skupiny Nova na reklamních TRPs za období 1.-25.1. 2013 necelých 30 %, zatímco podíl skupiny Prima se blíží k 60 %.

Andruško se v rozhovoru dále vyjadřuje ke společnému prodeji skupiny Prima a TV Barrandov a uvádí, že pro Novu by případný společný prodej s TV Barrandov znamenal příliš vysoká antimonopolní rizika. Potvrdil zároveň, že od roku 2014  bude Nova prodávat podle dat z měření SPMS (sdružení, které vzniklo v červnu 2011). Do obchodních podmínek pro příští rok chce uvést, že reklama bude prodávána podle dat SPMS. „Pokud klienti nebudou chtít podle našich dat inzerovat, tak s tím nemohu nic dělat,“ uzavřel rozhovor Jan Andruško.

O aktuální situaci na televizním trhu a cenových podmínkách najdete další informace v textech: Jan Vlček: Nova na nesmyslné ceny nepřistoupí, Prima je zaplněná, Nova nechce ustoupit, Skupina Nova ruší vyplácení bonusůZadavatelé narážejí na nereálné cenové nabídky, REWE znovu otvírá mediální tendr kvůli TV cenám

-mav-