Unie vydavatelů podporuje tisk udivujícím letákem

úterý, 29. ledna 2013, 13:59 Tisk MediaGuru

Vkladovým letákem velikosti A3 komunikuje Unie vydavatelů podporu tištěným médiím.

Unie vydavatelů se rozhodla k první promoakci v letošním roce, ve které se snaží podporovat jak tištěná média, tak aktivity Unie vydavatelů v letošním roce. Oboustranný jednostránkový leták, který Unie vložila do oborového týdeníku Marketing & Media, vyšel ve velikosti formátu A3 na losovém papíře (má jít zřejmě o symbolický odkaz k deníku Financial Times, pro který je tato barva typická).

K anglosaským titulům, přestože jde o podporu českých periodik, se leták váže i svým – pro češtinu – zvláštním názvem „The Tisk",  na který hned navazuje zvolání…Je mrtvý! Ať žije tisk!. Podtitul je tak reakcí na četné diskuse a obecný názor o postupném konci tištěných titulů. Na první straně letáku se objevuje i výčet aktivit, které Unie vydavatelů v letošním roce plánuje  – např. nová metodika Media projektu, speciální výzkumy či plánovaná setkání se zadavateli a zástupci mediálního trhu.

Ředitel Unie vydavatelů Jozef Šabla také slibuje, že „rok 2013 bude plný změn a o tisku uslyšíte víc než dosud“.  

Druhá strana letáku přináší výčet některých nejvýznamnějších vydavatelství a jejich stručnou charakteristiku. Není ale příliš jasné, proč u některých vydavatelství zmiňuje i vydávané tituly a u některých ne. Bohužel, i v těch méně případech s vyjmenovanými tituly, jsou nepřesnosti –  např.  u Mladé fronty je uvedeno, že vydává týdeník Mladá fronta Sedmička, který už ale od loňského léta v portfoliu vydavatelství není.

Unie vydavatelů od letošního roku spolupracuje s agenturou AMI Communications. Hned na začátku nového roku se do tištěných deníků opřela společnost Empresa Media, která ve své marketingové kampani čtenářům říká, že denní tisk není potřeba a že jim vystačí online zpravodajství v kombinaci s týdenním titulem. Vydavatelé se však rozhodli, že na tuto ofenzivu přímo odpovídat nebudou.

-mav-