New York Times rozšíří svůj brand
Vydavatel novin po 125 letech končí s mezinárodní značkou Herald Tribune. Chce tak využít známějšího jména původních novin.
International Herald Tribune, mezinárodní verze jednoho z nejprestižnějších světových deníků, čeká rebrading. Od podzimu upraví svou grafiku a začne vycházet pod názvem International New York Times.
Hlavním cílem změn je přilákat nové mezinárodní předplatitele. Původní značka novin má totiž ve světě vyšší spontánní znalost než v Paříži sídlící nadnárodní verze deníku, přestože vychází již od roku 1888. Vydavatel novin se proto rozhodl názvy obou tiskovin sjednotit.
Součástí rebrandingu bude také nový web a mobilní aplikace, neboť předplatitelé nových médií patří pro firmu k nejzajímavějším potenciálním zákazníkům. New York Times z tohoto důvodu rozšíří svůj tým internetových žurnalistů. Sídlo tištěného vydání zůstane i nadále ve Francii.
International Herald Tribune byl původně nadnárodní verzí deníku New York Herald Tribune. Poté, co přestal vycházet, se v roce 1991 spolupodílníky mezinárodní varianty staly New York Times a Washington Post. Po odkoupení podílu druhé strany se New York Times staly jediným vlastníkem.
Současné změny jsou vnímány jako jedním z prvních kroků nového vedení vydavatelství, kterým se nedávno stal bývalý šéf BBC Mark Thompson.
-lmr-