Plusy a mínusy nových AdWords

úterý, 12. února 2013, 07:40 Internet & Mobil MediaGuru

Google oznámil update svého reklamního systému AdWords. Přinášíme první analýzu důsledků pro reklamní zadavatele.

Vylepšení reklamního systému AdWords má podle Googlu reklamním zadavatelům pomoci především s cílením na zákazníci používající k přístupu k internetu více platforem.

Reklamní strategii bude možné upravit dle typu přístroje, geografické umístění uživatele a denní doby. Update, který je považován za jednu z nejzásadnějších změn v systému AdWords vůbec, umožní například zákazníka kliknuvšího na reklamu na osobním počítači přesměrovat na webovou stránku, zatímco uživateli mobilního telefonu zobrazí click-to-call sdělení.

V tomto ohledu změna dává smysl. Chování uživatelů mobilního internetu se odlišuje od vyhledávacích zvyklostí na zařízeních s klávesnící a nová funkcionalita otevře zadavatelům řadu možností – od poskytnutí emailové adresy, přes nabídku slevového kupónu, až po navigaci zákazníka do nejbližší prodejny.

Ne všechna vylepšení jsou ale přínosem. Google podle některých zpráv plánuje třeba sloučit cílení dle typu zařízení u osobních počítačů a tabletů do jediné kategorie. Ačkoliv podíl tabletů mezi uživateli celosvětově rychle roste, oddělená data by nejen v zemích s nižší penetrací byla stále významným indikátorem efektivity kampaní.

Nové rozdělení na velké a malé obrazovky má však krom ztráty dosavadních zkušeností s výkonností jednotlivých platforem další důsledky. Marketéři věnovali nemalé (nejen finanční) prostředky na zvládnutí kampaní pro přesně specifikované klíčové fráze s nižším objemem vyhledávání a tedy také nižší cenou.

Všechny tyto kampaně teď budou muset být revidovány, přičemž jejich management bude v důsledku nového updatu zřetelně složitější. Změna je tak výhodná především pro malé zadavatele, a samozřejmě samotný Google.

Popisované aktualizace budou plně nasazeny až za několik měsíců, existuje tedy dostatek času připravit se. Protože jde o změnu poměrně radikální, doporučují někteří odborníci před provedením prvních změn současný účet zálohovat. Google je totiž znám tím, že nemá problém nahradit nefungující aktualizace původní verzí.

Změny v reklamním systému se prozatím netýkají AdWords reklam zobrazovaných ve videích ani na Google TV.

-lmr-