TV Barrandov, Cinema a Cool se v lednu zastavily

úterý, 05. února 2013, 10:37 TV MediaGuru

Fragmentace televizního trhu dohání i dosud rostoucí televizní kanály.

Digitální stanice TV Barrandov, Nova Cinema a Prima Cool, kterým se dosud dařilo zvyšovat podíl na sledovanosti z předešlého roku, se poprvé v letošním lednu v meziročním srovnání zastavily. Vyplývá to z letošních lednových dat ATO-Mediaresearch ve srovnání se stejným měsícem předešlých let.

TV Barrandov, které se podíl na sledovanosti snižuje od loňského podzimu, skončila v lednu pod úrovní 5% podílu, zatímco ještě v loňském lednu atakovala 6% hranici. Prima Cool se oproti loňským lednovým 4 % v letošním lednu snížila na 3,4 %. Nova Cinema ve své hlavní cílové skupině 15-54, kde vloni v lednu dosahovala téměř 7% podílu, poklesla letos v lednu na necelých 6 %.

Výjimkou mezi digitálními stanicemi, které na trh vstoupily v procesu přechodu na digitální vysílání, je zpravodajský kanál ČT24. Je ale potřeba brát v potaz, že letošní lednový výsledek ČT24 je ovlivněn prezidentskými volbami, které mu přinesly nadprůměrnou sledovanost.

Prima Love, která začala vysílat na jaře 2011, sice v lednových datech v meziročním srovnání svůj podíl na sledovanosti mírně zvýšila (z 1,8 % na 1,9 %, D15+), toto meziroční zvýšení už ale není tak výrazné jako v předešlých měsících.

Fragmentace trhu, díky které dosud mladé digitální kanály získávaly sledovanost, tak bude s nástupem dalších nových televizních stanic v loňském a letošním roce ovlivňovat i jejich podíl na trhu. Pozornost televizních diváků se bude dále tříštit a rozhodující bude, jakého souhrnného podílu jednotlivé televizní skupiny se svými kanály celkově dosáhnou.

Výsledky lednové sledovanosti jsme publikovali zde.

Vývoj podílu na sledovanosti v lednu 2010, 2011, 2012 a 2013

Zdroj: ATO-Mediaresearch

-mav-