Zacíleno na ryze ženské inovace
Ženy jako spotřebitelky budoucnosti ocení inovace určené pouze pro ně samotné. „Ženský“ design se tak může uplatnit jak při vývoji produktů, tak služeb.
Italská automobilka Fiat nedávno představila svůj nový model Fiat 500 1.2 Pop, který vychází vstříc především řidičkám. Na základě amerického výzkumu, z něhož vyplývá, že až 40 % žen raději sedí u volantu blíže, než je doporučeno, tak byla upravena řidičská pozice. Tím však ryze ženské prvky Fiatu 500 nekončí. Díky speciálně nastaveným pedálům se v něm lehce řídí i ve vysokých podpatcích a ženy s dlouhými nehty ocení design řadicí páky.
Vzhledem k tomu, že se ženy stávají stále důležitější spotřebitelskou skupinou, která většinou rozhoduje o rozpočtu celé domácnosti, si potenciálu ženských inovací zdaleka nevšiml pouze Fiat.
Na zákaznice se v dlouhodobém horizontu soustředí také sportovní značka Nike, která pro ně trpělivě vylepšuje oblečení i obuv. V rámci své řady Pro HyperWarm například vyvinula mikinu s kapucí, která zohledňuje typický ženský účes – culík.
Podnikatelka Marcia Kilgorová zase zaneprázdněným ženám přinesla boty, které cvičí za ně. V botách FitFlop díky patentovanému materiálu a struktuře udržují ženy lepší postoj, v němž posilují svaly.
Podobně na ženy cílí i služby. Aplikace Snapette, za jejímž vývojem stojí dvojice Sarah Paiji a Jinheee Kim, využívá poptávku po dobrých informacích. Díky aplikaci, jež je založena na principu SoLoMo, si mohou ženy navzájem doporučovat nejlepší módní kousky ve svém nejbližším okolí. Aplikace funguje zejména ve Spojených státech, Velké Británii a Japonsku.
Ušetřit za večerní róbu, kterou žena vezme jednou na sebe, zase pomůže služba Rent The Runway, jež pronajímá večerní šaty i s doplňky. Se sloganem „Miluj, nos a vrať!“ (Love. Wear. Return.) získal již 2,5 milionů registrovaných zákaznic.
Díky technologickému pokroku se dnes pro inovace otevírá nevídaný prostor, kde je možné pokusit se ženám usnadnit život nejen po estetické, ale i po té funkční stránce.
-kch-