Google spouští AdWords Express, cílí na malé a střední podniky

středa, 13. března 2013, 14:37 Internet & Mobil MediaGuru

Google chce upevnit svou pozici u malých a středních podniků, pro které připravil jednodušší reklamní systém AdWords Express.

Google spouští službu AdWords Express, kterou cílí na malé a střední podniky. Nová služba by měla podnikatelům především usnadnit vytváření online reklamy.

Po poskytnutí základních údajů a vytvoření reklamy je daná reklamní kampaň spravována automaticky. AdWords Express vyhodnotí, při kterých hledaných výrazech by se měla reklama spustit tak, aby se objevila během hledání konkrétního klíčového slova. Reklama se pak ve vyhledávači zobrazí v části pro komerční výsledky, tj. nahoře nebo po pravé straně.

Na Mapách Google bude reklama zvýrazněna modrým špendlíkem.

Služba AdWords Express je určena firmám, které s online reklamou začínají nebo chtějí inzerovat velmi rychle. Vychází ze zjištění studie „České firmy na internetové vlně“, kterou zpracovala agentura Millward Brown na vzorku 800 respondentů z řad podnikatelů mikro, malých a středních podniků či osob samostatně výdělečných činných (OSVČ). Studie, jež proběhla začátkem prosince, ukázala, že placenou online reklamu doposud používá 33 % dotázaných, patří tak ke čtvrtému nejpoužívanějšímu komunikačnímu kanálu, hned po webových stránkách, plakátech a tiskové reklamě.

Až 35 % respondentů vidí komplikovanost online reklamy jako hlavní bariéru pro její využití.


Na podporu malých a středních podniků spouští Google ve spolupráci s Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR také internetové stránky NaVlneInternetu.cz, kde kromě slovníčku internetových pojmů  budou postupně přibývat tipy a rady, jak zapojit internet do podnikání.

Nakonec Google nabízí síť certifikovaných partnerů v rámci programu Google Engage.

-kch-