Příklady, když umí být design efektivní

neděle, 24. března 2013, 08:15 Marketing MediaGuru

Ve znamení hesla, že dobrý design může být komerčně efektivní, byla letos rozdána ocenění za nejlepší komerční design.

Britská Asociace pro komerční design (The Design Business Association) ocenila to nejlepší z designu za uplynulý rok. Letošní ceny Design Business Awards hodnotily spolupráci designéra s klientem a jejich schopnost dosáhnout společně kýžené efektivity.

Letošní Grand Prix byla udělena studiu Brand42 za redesign webových stránek zpravodajského serveru MailOnline. Úkolem bylo učinit MailOnline britským číslem jedna, což bylo možné přilákáním mladých čtenářů. Studio Brand42 se rozhodlo vsadit na scrollování a na větší množství fotografického obsahu. Každá rubrika byla navíc pro usnadnění orientace jasně barevně odlišena. Podle výzkumné agentury comScore MailOnline v současnosti vede v počtu unikátních návštěvníků měsíčně v rubrikách „TV a showbiz“ a „beauty, fashion and style“ (krása, móda a styl). Příjem webové stránky se od redesignu zvedl o 455 % ze 4,5 milionů liber v roce 2008 na 25 milionů v roce 2012.

V kategorii Brand Identity zlato získala agentura Dew Gibbons za vytvoření identity značky dětského smoothie Happy Monkey společnosti Good Natured. Dew Gibbons položila ve svém návrhu důraz na výživové hodnoty, které komunikovala přes vtipnou interaktivní postavičku opičky. Díky tomu se smoothie Happy Monkey dostalo do tří obchodních řetězců a prodeje se zvyšovaly každý rok, od uvedení na trh vzrostly o 134 %.

Zlatem v kategorii Packaging bylo oceněno celkem devět přihlášených prací. Jedním z vítězů je i agentura Springetts Brand Design Consultants, která vytvořila netradiční design pro obal vajíček firmy Noble Foods. Nová značka Eggs for soldiers (Vajíčka pro vojáky) podporovala podílem z prodeje charitativní projekt Help for Heroes (Pomoc hrdinům), určený britským vojákům nasazeným v terénu. V roce 2011/2012 bylo na projekt vybráno 397 tisíc liber, navíc se značka stala druhou největší značkou vajec z volného chovu na britském trhu.

Dále v kategorii Packaging bodovala agentura JKR se svým redesignem obalů značky Swan společnosti Republic Technologies, která se specializuje na potřeby pro milovníky balených cigaret. Redesign byl založen na silném piktogramu labutě a sytých barvách. Jednotlivé barvy odlišovaly různé formáty a gramáže cigaretových papírků. Za 12 měsíců od uvedení redesignovaného obalu na trh se prodej zvýšil pětkrát.

Zlatem byly oceněna i agentura BrandOpus, která navrhla redesign značky kanadského javorového sirupu společnosti Wellness Foods. Javorový sirup bez přidaného cukru byl na britském trhu dříve prodáván pod značkou Rowse. Pro podtrhnutí prémiovosti značky, přírodních ingrediencí a kanadského původu navrhla BrandOpus radikální změnu, názvem počínaje, podobou lahve konče.

Pro nový název Buckwud se inspirovala originálním kanadským označením pro javorový sirup Sinzibuckwud, který přeneseně znamená „tažený ze stromu“. Kromě toho byl vytvořen seznam piktogramů, které odkazují ke starobylé receptuře. Design lahve se inspiroval tradičním kanadským džbánkem na uskladňování sirupu. Za čtyři měsíce vzrostly prodeje o 52 %.

V kategorii Design pro společnost byla zlatem oceněna agentura WPA Pinfold za rebranding malé charitativní organizace Excellent, která podporuje rurální africké komunity. WPA Pinflond se rebrandingem podařilo představit Excellent jako charitativní organizaci světového formátu, která je srozumitelná i v neanglicky mluvících zemích. Nové logo má charakterizovat harmonii mezi charitativním rozměrem a profesionální úrovní organizace. Díky rebrandingu se příspěvky od veřejnosti zvýšily přes rok o 38 % na více než 50 tisíc liber.

Všechny oceněné práce naleznete zde.