Trend roku 2013: Obsahový marketing

středa, 13. března 2013, 11:08 Internet & Mobil, Marketing MediaGuru

Obsahový marketing, blogování a správné kontakty v sociálních sítích se stávají nezbytnými pro úspěšnou komunikaci.

I největší sociální sítě pochopily, že budoucnost je v obsahu. Proto nabízejí a rozšiřují svoje služby o nové možnosti sdílení článku či tvorby textů, nebo samy zajímavý text pro jednotlivé komunity vytvářejí. O obsahu se také mluvilo na londýnské konferenci Technology for Marketing and Advertising 2013. Nabízíme vám z ní několik postřehů. 

Google algoritmus není problém

Manažeři řeší, jak na tajuplný Google algoritmus ode dne, kdy ho firma představila.  Je to jako se všemi pravidly. Jakmile se objeví, firmy se je snaží porazit. A to často co nejvýhodněji a hlavně, ať to nezabere moc času a peněz. Stejné je to třeba i na Facebooku. Od doby, co zveřejnil, že počet fanoušků stránky sníží i vaše výdaje za reklamu, trh s prodejem „lajků“ na sociální síti posílil. Je jednodušší koupit si 1000 „lajků“ a inzerovat levněji, než tyto lidi získat jinou kreativnější cestou? Je to jen rychlejší ale neefektivní.  Jedná se totiž většinou o prázdné uživatelské účty, které stejně neproměníte v aktivitu. A o tu jde především. Čím více aktivity, tím víc se bude vaše stránka zobrazovat i jiným lidem.

„Místo toho by se ale firmy měly zaměřit na reálné věci. Vytvářet kontakty mezi bloggery, zaměřit se více na obsahový marketing, sdílet a vytvářet odborné články,“ myslí si Tim Grice z britské firmy Branded3.   

Blogováním k obsahovému marketingu

V prostředí českého trhu zatím blogování není příliš výnosné řemeslo. Dobrý blogger se dostane maximálně k produktům zdarma. A tak jej ani nic nemotivuje. V zahraničí je to zcela jiná píseň. Existují dokonce stránky s vyhledáváním těch správných bloggerů, které můžete požádat o spolupráci.

Zaměstnat bloggera se například rozhodl i jeden slovenský slevový portál. Ze 400 uchazečů vybral mladou módní bloggerku s největším vlivem na internetu. Nabídl ji 1000 eur a kredit 1500 eur na slevy, které měsíčně musí vyzkoušet. Příběhy z akcí bude psát na blog. Takto se web chytře dostane i na první stránky ve vyhledávačích.  A tím pádem se odliší od velké konkurence, kterou je tento trh momentálně přesycen.  

Hledejte správné lidi

Základem úspěchu jsou tedy dobré kontakty. Tim Grice z Branded3 tvrdí, že dění na trhu bychom měli sledovat každý týden očima lidí na Twitteru, Facebooku či LinkedIn. Sledujete relevantní profily na těchto sociálních sítích? Nikdy nevíte, kdy se vám jejich aktivity, komentáře či články budou hodit. Podle společnosti ContentPlus až 73 % B2B klientů upřednostňuje informace v podobě odborného článku před pouhou reklamou či bannerem.

K vyhledávání zajímavých lidí na Twitteru můžete použít nástroj s názvem Followerwonk.

Co se týče LinkedIn, odborníci doporučují stát se součástí minimálně 50 zájmových skupin relevantních vašemu oboru. Pomůže vám to jak k novým kontaktům, tak i k návštěvníkům vašeho profilu. 

Myšlenkové mapy a technologie budoucnosti

Jedna z vůbec největších marketingových konferencí ve Velké Británii nebyla však jen o blogování či obsahovém marketingu. Zajímavé bylo připomenutí, jak lze těžkému manažerskému životu odlehčit. A to například prostřednictvím myšlenkových map. Zapomínání nebo neustálý shon se prý dá vyřešit jednoduchým malováním. Stačí si poznámky řešit správně tak, aby jej váš mozek dokázal správně pochopit.  Podstatou této techniky je umístění centrální myšlenky doprostřed a v nepravidelných liniích pak napojovat související myšlenky. V praxi to vypadá nějak takto:

Konference přilákala i technické zvědavce. Představila například 3D tiskárnu, která má být prý stejně průlomovým vynálezem, jakým byl kdysi internet. Kdybyste měli zájem, první domácí 3D tiskárna se prodává už za necelé dva tisíce eur.

Autorka textu: Lenka Tinková