Časopis roku patřil 100+1, launch roku vyhrál Forbes
Unie vydavatelů ocenila nejlepší časopisy roku 2012. Dvě nejvyšší ocenění si odnesl časopis 100+1 zahraniční zajímavost.

Unie vydavatelů vyhlásila už podeváté nejlepší magazíny, které se účastní soutěže Časopis roku. Slavnostní večer proběhl v Divadle Komedie, večerem provedl moderátor Libor Bouček.
Nejúspěšnějším časopisem loňska, alespoň podle soutěže, byl magazín 100+1 zahraniční zajímavost, který posbíral hned dvě nejvyšší ocenění. Vydávání této tradiční značky loni obnovilo vydavatelství Extra Publishing. Titul zvítězil mezi tituly s prodaným nákladem v rozmezí 25-50 tisíc výtisků a také v kategorii Hvězda roku. Časopis loni dosáhl vůbec nejvyššího růstu prodaného nákladu mezi tuzemskými magazíny, jejichž náklad je auditován ABC ČR. Prodej titulu se meziročně více než zdvojnásobil.
Nejlepším novým časopisem se stal Forbes společnosti Business Media & Consulting. Titul hned v prvním roce své existence překonal svůj stanovený plán z hlediska prodaného nákladu.
Vítězství z loňska potvrdil magazín Epocha vydavatelství RF Hobby, a to mezi časopisy s prodaným nákladem 50-100 tisíc. Ženský týdeník Chvilka pro Tebe společnosti Bauer Media uspěl v masové kategorii vysokonákladových časopisů s prodejem nad 100 tisíc kusů.
Časopis pro maminky Betynka vydavatelství Burda Praha získal nejvíce hlasů v kategorii časopisů s prodaným nákladem mezi 15-25 tisíci výtisky. Časopisem roku s prodaným nákladem do 15 tisíc výtisků je magazín Dům a zahrada společnosti Sanoma Media Praha.
Mezi odbornými tituly obhájil své vítězství z loňského roku magazín Architekt. Digitálním počinem roku je podle poroty aplikace pro iPad, iPhone a smart phone týdeníku Ekonom vydavatelství Economia. Economia tak v této kategorii uspěla podruhé v řadě: loni si cenu odnášel týdeník Respekt.
Obálkou roku je titulní strana týdeníku Euro, která ztvárňuje hlavní téma, věnované sociální síti Facebook - č. 22/2012.
Přehled všech oceněných časopisů Časopis roku 2012
kategorie | titul | vydavatel |
Časopisy s PN nad 100 tisíc | Chvilka pro tebe | Bauer Media |
Časopisy s PN od 50 do 100 tisíc | Epocha | RF Hobby |
Časopisy s PN od 25 do 50 tisíc | 100+1 zahraniční zajímavost | Extra Publishing |
Časopisy s PN od 15 do 25 tisíc | Betynka | Burda Praha |
Časopisy s PN pod 15 tisíc | Dům a zahrada | Sanoma Media Praha |
Hvězda roku | 100+1 zahraniční zajímavost | Extra Publishing |
Launch nebo relaunch roku | Forbes | Business Consulting & Media |
B2B časopis | Architekt | Julius Macháček - Kabinet |
Digitální počin roku | aplikace Ekonom | Economia |
Obálka roku | Euro | Mladá fronta |
V letošním roce se o ceny ucházelo 17 vydavatelů, kteří do soutěže nominovali 36 časopisů, 5 digitálních projektů a 26 obálek časopisů. Z deseti soutěžních kategorií jsou v polovině časopisy hodnoceny podle průměrného prodaného nákladu a čtenosti na jedno vydání spolu s inzertním výkonem, tj. podle objektivních kritérií, a také na základě hodnocení odborné poroty. V dalších kategoriích mají slovo pouze porotci a vybírají nejlepší B2B časopis, obálku roku, launch nebo relaunch roku a digitální počin.
Složení poroty (ředitelem soutěže byl Zbyněk Gabriel)
Zdroj: Unie vydavatelů-mav-